Facebook Google+ Twitter

Facebook wprowadzi reklamy wideo. Zyska na tym 4 miliony dziennie

Za kilka tygodni na portalu stworzonym przez Marka Zuckerberga pojawią się pierwsze reklamy wideo. Spoty mają wyświetlać się automatycznie na marginesie działu Aktualności. Na jednej reklamie portal ma zarobić kwotę rzędu miliona dolarów.

 / Fot. Facebook/printscreenWedług informacji portalu AdAge, najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie szykuje się do wprowadzenia reklam wideo. Dokładna data debiutu nowej opcji nie jest znana, ale przypuszcza się, że będzie to prawdopodobnie czerwiec lub lipiec. Według nieoficjalnych informacji AdAge, Facebook na spoty reklamowe sprzedał już cztery miejsca.

4 miliony zysku dziennie

Spółka Facebooka kontaktowała się już z agencjami marketingowymi w celu przedstawienia oferty zakupu spotów. Podobno cena wywoławcza to milion dolarów za dzień wyświetlania. Aktualnie portal ma do zaoferowania cztery spoty, łatwo więc obliczyć, że zysk na reklamach sięga 4 milionów dziennie. Marketerów może jednak odstraszać tak wysoka stawka za emitowanie pojedynczej reklamy. Jak na razie informacje te nie zostały potwierdzone przez nikogo z Facebooka.

Automatyczne reklamy będą przeszkadzać użytkownikom?

Dokładne szczegóły dotyczące formatu reklamy nie są znane, jednak już teraz wiadomo niemal na pewno, że będzie to player z 15-sekundowym filmikiem, uruchamiającym się automatycznie zaraz po wejściu przez użytkownika na stronę. Czy oznacza to więc, że korzystanie z portalu stanie się bardziej męczące przez uprzykrzające reklamy? Wszystko wskazuje na to, że tak, bowiem spoty mają mieć spory zakres inwazyjności. Wyświetlane na całej szerokości News Feedu będą wybiegać również na znajdujący się obok kanał aktualności. Portal ma jednak zamiar wprowadzić ograniczenia, co do częstotliwości pokazywanych reklam. Na jednym koncie mają wyświetlać się maksymalnie trzy spoty dziennie. W planach jest także wprowadzenie reklam w wersji mobilnej, jednak jak na razie nie wiadomo, kiedy to nastąpi.

Reklamy wideo mają być skierowane do dwóch grup docelowych: kobiet i mężczyzn, którzy przekroczyli 30 lat oraz osób poniżej tej granicy wiekowej.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Drugi miliard użytkowników Facebooka ma się objawić potwierdzeniem statystycznych prognoz w roku 2014. Do tego czasu coś musi się zmienić. Użytkownicy co raz częściej narzekają na misz-masz w układzie graficznym strony (czyli layout według mówiących normalnie) i kłopoty z funkcjonalnością. Strona na FB wydaje się być przekombinowana i przeładowana, a całość przestaje spełniać oczekiwania w miarę postępu i udoskonaleń. Nie jest to żaden wielki wyjątek. Same tylko internetowe witryny znaczniejszych polskich tytułów prasowych są w użytkowaniu koszmarem przy wcale ciekawej treści w porównaniu do ich światowych odpowiedników. Pewną niechlujnością i "nowoczesnym" podejściem do zainteresowanych równają się pod tym względem... Amerykanie. Przegląd niektórych dzienników ze Stanów wydaje się być przygodą z jakąś rozbrykaną oprawą audiowizualną w darkroomie dla miłośników gier wojennych. Pozostaje życzyć co raz bardziej zaskakujących reklam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Marcin Pietrzyk Dzisiaj 16:40
...adblock ;)

Jak ktoś wie, o co chodzi, to sobie zainstaluje i po problemie, gorzej będą mieli ci, którzy nie orientują się w temacie i nie wiedzą, że mogą sobie zablokować reklamy :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

...adblock ;)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.