Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

24602 miejsce

Facebook, Youtube i Twitter bardziej opiniotwórcze od innych mediów

Czy serwisy społecznościowe mają szansę przebić się jeszcze wyżej? - Wydaje się, że w ciągu najbliższych miesięcy nie będzie zmian - mówi Wiadomościom24 Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań Instytutu Monitorowania Mediów.

Ranking opiniotwórczości mediów

Badanie przeprowadzone w dniach 1-30 czerwca przez Instytut Monitorowania Źródło: Instytut Monitorowania Mediów / Fot. Instytut Monitorowania MediówMediów sprawdzało, jak często informacje, które pierwotnie pojawiły się na Facebooku, Twitterze i Youtube'ie, zostały zacytowane w mediach tradycyjnych.

Wynika z niego, że serwisy społecznościowe stały się zaskakująco opiniotwórcze. Na przykład YouTube wyprzedziło prawie wszystkie telewizje, z wyjątkiem jednej - TVN24.

Skąd taka popularność serwisów społecznościowych? - Jest to źródło informacji z pierwszej ręki - mówi Wiadomościom24 Magdalena Grabarczyk-Tokaj. - Nie są kreatorem newsów. Tradycyjne media po prostu wykorzystują cytaty z nich zaczerpnięte.

Jak dodaje Grabarczyk-Tokaj, ich popularność nie wynika z coraz bardziej rosnącego zaufania wobec nich. -To kwestia popularyzowania, kreowania tych serwisów jako kanały komunikacji - wyjaśnia.

TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów czerwca

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów / Fot. Instytut Monitorowania MediówFacebook i Twitter zajęły 5. i 6. miejsce w tym rankingu i być może mają szansę uplasować się wyżej. - Wydaje się, że w ciągu najbliższych miesięcy nie będzie zmian. Media takie jak RMF FM w tym rankingu nie zmieniły swojej pozycji od 8 lat - mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj.


Politycy publikują posty na Twitterze, celebryci wybierają Facebook

 / Fot. Instytut Monitorowania Mediów- Twitter jest wykorzystywany w kontakcie z dziennikarzami. Jest uznawany za kanał oficjalny. Natomiast Facebook przez swoją "przyjacielskość" i budowanie bliższych relacji jest lepszy dla celebrytów - dodaje kierownik ds. Rozwoju Badań IMM.

Z racji Euro 2012 najczęściej cytowaną osobą publiczną był rzecznik ministra spraw zagranicznych Marcin Bosacki. Wśród celebrytów królował Michał Wiśniewski, tuż za nim Kuba Wojewódzki.

Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Mam kanał na You Tube, jestem tam dopiero 2 lata i mam 521 filmów, 343000 wyświetleń i 1788 stałych widzów z całego świata. Nie trzymam się tylko jednego tematu, można tam znaleźć apele o ludziach zaginionych i ściganych, poradniki motoryzacyjne, dla niepełnosprawnych,wiadomości bieżące i inne. Niektóre swoje filmy przesyłałem do W24 ale przyjętych jest tylko kilka.

Komentarz został ukrytyrozwiń
didi
  • didi
  • 03.08.2012 12:58

i dobrze w internecie jako tako nie ma jeszcze cenzury :) gdyby ludzie mieli tylko oglądać TVN, POLSAT, TVP to w ogóle by przestali samodzielnie myśleć.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.