Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12845 miejsce

Facebook zakupowym zagłębiem? Sklepy przenoszą się na portal społecznościowy

Moda na Facebook nie przemija. Serwis rozwija się i ewoluuje, wprowadzając ułatwienia dla użytkowników, nowe atrakcyjne opcje, przyciągając reklamodawców oraz… sklepy internetowe.

 / Fot. logoW weekend użytkownicy Facebooka mogli zapoznać się z nowym designem profili. Od teraz po kliknięciu na nazwisko danego użytkownika zobaczymy nie tylko jego zdjęcie profilowe i najnowsze wpisy, ale także najnowsze zdjęcia, podstawowe informacje, których do tej pory szukaliśmy w oddzielnej zakładce, oraz statystyki: ilość wspólnych znajomych, wydarzeń, w których wspólnie uczestniczyliśmy, zdjęcia, ulubione strony - wszystko, co łączy nas z daną osobą. Możemy również spośród znajomych wydzielić grupę "najlepszych przyjaciół", "znajomych z pracy" i inne.

Poza nowymi użytkownikami - w Polsce jest ich już 8 milionów i liczba ta ciągle rośnie - ten największy na świecie portal społecznościowy przyciąga nowego klienta: sklepy. Jak podał "Puls Biznesu", aktualnie na Facebooku możemy znaleźć 150 sklepów, a w najbliższym czasie kolejne 50 szykuje się do wejścia na ten segment rynku.

Pierwszym sklepem, który zdecydował się na podobny ruch, był komputerowy Vobis Digital. Witryna sprzedażowa została uruchomiona na profilu spółki, do serwisu przeniesiono całą ofertę Vobis.pl. Potem ruszyła lawina naśladowców. Wśród nich możemy znaleźć zarówno sklepy zajmujące się rękodzielnictwem, jak również duże sieci prowadzące sprzedaż sprzętu AGD.
Stało się to możliwe dzięki platformie InFlavo. Już za 35 zł miesięcznie można stworzyć w pełni funkcjonalny sklep na swojej stronie fanowskiej. Manipulacja grafiką, opcje identyczne jak w tradycyjnym sklepie - wszystko to w połączeniu z ciągle rosnącą społecznością facebookową oraz ogromnym potencjałem reklamowym przyciąga kolejnych sprzedawców.

W przeciwieństwie do Naszej Klasy, My Space czy Soup, Facebook staje się w coraz większym zakresie multiportalem: zawiera w sobie serwis społecznościowy, bank gier, sklepy, prowadzi się tam kampanie wyborcze, konkursy, zbiera dane do badań konsumenckich… Pozostaje tylko zapytać: czy wyprze z rynku również portale aukcyjne? I czy moda na Facebook przeminie, jak miało to miejsce z Naszą Klasą, czy będzie narastać?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 08.12.2010 00:07

Tak,zgadzam się Facebook szybko rozwija się,na przykład dziś można było zmienić widok swego profilu na nowy.Lecz sklepów internetowych w ich zwykłym interfejsie nie zobaczyłem,mam nadzieję na razie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.