MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Facebook zakupowym zagłębiem? Sklepy przenoszą się na portal społecznościowy

BlueCactus
BlueCactus
logo
Moda na Facebook nie przemija. Serwis rozwija się i ewoluuje, wprowadzając ułatwienia dla użytkowników, nowe atrakcyjne opcje, przyciągając reklamodawców oraz… sklepy internetowe.

W weekend użytkownicy Facebooka mogli zapoznać się z nowym designem profili. Od teraz po kliknięciu na nazwisko danego użytkownika zobaczymy nie tylko jego zdjęcie profilowe i najnowsze wpisy, ale także najnowsze zdjęcia, podstawowe informacje, których do tej pory szukaliśmy w oddzielnej zakładce, oraz statystyki: ilość wspólnych znajomych, wydarzeń, w których wspólnie uczestniczyliśmy, zdjęcia, ulubione strony - wszystko, co łączy nas z daną osobą. Możemy również spośród znajomych wydzielić grupę "najlepszych przyjaciół", "znajomych z pracy" i inne.

Poza nowymi użytkownikami - w Polsce jest ich już 8 milionów i liczba ta ciągle rośnie - ten największy na świecie portal społecznościowy przyciąga nowego klienta: sklepy. Jak podał "Puls Biznesu", aktualnie na Facebooku możemy znaleźć 150 sklepów, a w najbliższym czasie kolejne 50 szykuje się do wejścia na ten segment rynku.

Pierwszym sklepem, który zdecydował się na podobny ruch, był komputerowy Vobis Digital. Witryna sprzedażowa została uruchomiona na profilu spółki, do serwisu przeniesiono całą ofertę Vobis.pl. Potem ruszyła lawina naśladowców. Wśród nich możemy znaleźć zarówno sklepy zajmujące się rękodzielnictwem, jak również duże sieci prowadzące sprzedaż sprzętu AGD.
Stało się to możliwe dzięki platformie InFlavo. Już za 35 zł miesięcznie można stworzyć w pełni funkcjonalny sklep na swojej stronie fanowskiej. Manipulacja grafiką, opcje identyczne jak w tradycyjnym sklepie - wszystko to w połączeniu z ciągle rosnącą społecznością facebookową oraz ogromnym potencjałem reklamowym przyciąga kolejnych sprzedawców.

W przeciwieństwie do Naszej Klasy, My Space czy Soup, Facebook staje się w coraz większym zakresie multiportalem: zawiera w sobie serwis społecznościowy, bank gier, sklepy, prowadzi się tam kampanie wyborcze, konkursy, zbiera dane do badań konsumenckich… Pozostaje tylko zapytać: czy wyprze z rynku również portale aukcyjne? I czy moda na Facebook przeminie, jak miało to miejsce z Naszą Klasą, czy będzie narastać?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto