Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Facebook zmienił Twój adres e-mail. Sprawdź, jak przywrócić poprzedni

Łukasz Szeremeta
Łukasz Szeremeta
Zamiana meili użytkowników na te z końcówką @facebook.com jest dobre?
Zamiana meili użytkowników na te z końcówką @facebook.com jest dobre?
Nieważne, że korzystasz z innego usługodawcy poczty e-mail. Facebook postanowił pozmieniać wszystkie adresy w profilach użytkowników na te z końcówką @facebook.com.

Poczta od Facebooka zadebiutowała już jakiś czas temu, ale... nie cieszyła się zbytnim zainteresowaniem. Większość użytkowników największego serwisu społecznościowego wolała własne, dotychczasowe adresy. Twórcy Facebooka zdecydowali się właśnie na kontrowersyjny krok - zastąpienie domyślnego adresu e-mail podanego w profilu tym z końcówką @facebook.com.

Zobacz oficjalną prezentację nowej funkcjonalności z 2010 roku:

Czytaj dalej o możliwych skutkach i jak to wszystko odwrócić --->

Profil autora na Google+

Taka automatyczna zmiana dziwi, ale można upatrywać w tym korzyści dla największej społecznościówki. Po pierwsze, będzie to jeszcze większy ruch w serwisie, a po drugie, jeszcze głębsze zamknięcie użytkownika we własnym ekosystemie. Teraz znajomi użytkownika nie będą mieli wyboru - albo wyślą wiadomość z Facebooka, albo zrobią to mailem na adres zakończony @facebook.com, a użytkownik i tak będzie musiał zajrzeć do serwisu Zuckerberga (jeżeli zobaczy, że jest nowa wiadomość). Wszystko to oczywiście, jeżeli bliscy nie mają naszego "zwykłego" adresu, a bazują na tym, który jest domyślnie w profilu.

Facebook chce zapewne również zwiększyć i tak dużą ilość czasu spędzanego w serwisie przez jego użytkowników. Więcej chwil spędzonych na portalu to statystycznie większe wpływy z reklam. Te można bardzo dokładnie targetować pod konkretnych użytkowników.

Reklamodawcy mają do wyboru takie dane jak np. zainteresowania, płeć, status związku, wykształcenie, języki, wiek, a nawet miejsce pracy. Czy w przyszłości również na podstawie wiadomości i maili będą dobierane reklamy? Wyświetlanie odpowiednich kampanii na podstawie słów kluczowych od dawna stosuje Google. Czyżby Facebook także chciał pójść w tę stronę?

Jedno jest pewne - można zmienić adres e-mail na dotychczasowy. Jest on po prostu ukryty. Wystarczy go pokazać w profilu, a ten z końcówką @facebook.com ukryć, zostawić bądź usunąć.

Czy podoba się Wam taka decyzja portalu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

Scentralizowane centrum wiadomości może się niektórym podobać, ale przecież nie wszystkim.

Profil autora na Google+

Znajdź nas na Google+

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto