Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

91735 miejsce

Fakty i mity żywieniowe

Czy późne jedzenie posiłków źle wpływa na nasz metabolizm? Czy ryby i woda mogą poprawić nastrój? Czy wegetarianizm jest zdrowy? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym artykule.

Tłuszcz jest twoim wrogiem - MIT
Dostarczanie organizmowi tłuszczów nienasyconych (np. kwasy Omega-3) korzystnie wpływają na funkcjonowanie mózgu oraz serca. Dietetycy radzą zminimalizować spożywanie tłuszczów nasyconych (np. wszelkiego rodzaju ciasta oraz ciasteczka) na rzecz tych dobrych, które znajdują się między innymi w łososiu, makreli.
PS: jedz ryby przynajmniej dwa razy w tygodniu, a z pewnością Twój metabolizm będzie funkcjonował lepiej niż dotychczas.

Należy łączyć witaminę C z żelazem – FAKT
Witamina C zwiększa wchłanialność żelaza z posiłków. Mięso (żelazo) dobrze jest więc uzupełniać warzywami, owocami (witamina C), najlepiej w postaci surowej, gdyż gotowane czy też smażone warzywa i owoce tracą witaminy.

Dziecko z nadwagą jest bardziej zagrożone otyłością niż dziecko szczupłe – FAKT
Według dotychczasowych badań komórki tłuszczowe tworzą się w okresie dzieciństwa. Wraz z wiekiem zmienia się jedynie ich wielkość, a im jest ich więcej, tym trudniej będzie w późniejszym czasie zachować szczupłą sylwetkę.

Głodzenie się pomaga schudnąć – MIT
Brak dostarczania do organizmu pożywienia powoduje znaczne spadki poziomu glukozy we krwi, co niekiedy sprawia, iż mamy ochotę zjeść więcej niż w danej chwili powinniśmy. Powoduje to również spowolnienie naszego organizmu, ponieważ zamiast trawić posiłki zaczyna on robić zapasy. Najkorzystniej jest spożyć kilka mniejszych posiłków, dzięki którym na bieżąco będziemy dostarczać potrzebnej energii naszemu organizmowi.

Zawarte w rybach kwasy tłuszczowe Omega-3 pomagają przy depresji - FAKT
Z badań przeprowadzonych w National Institute of Health jedzenie ryb o wysokiej zawartości kwasów Omega-3 może pomóc w zwalczaniu depresji. W przypadku osób z kliniczną depresją zalecana dawka to trzy 170-gramowe porcje łososia, sardynek, śledzia lub tuńczyka tygodniowo. Dla tych, którzy nie przepadają za rybami istnieje zamiennik w postaci czystego oleju rybiego. Efekty są ponoć widocznie w przeciągu miesiąca od rozpoczęcia „kuracji”.

Zdrowe odżywianie gwarantuje długowieczność - MIT
Gdyby to było takie proste… Faktem jest, iż poprzez zdrowy tryb życia oraz odpowiednią dietę możemy żyć kilka(naście) lat dłużej, niż w wypadku złych nawyków żywieniowych, jednak każdy z nas jest inny głównie poprzez odmienność DNA. Właśnie z tego powodu niektórzy nie tolerują np. mąki pszennej, mleka krowiego, białka, itp. Jedno jest pewne – jedząc codziennie fast-foody zwiększamy szansę na nadwagę, a co za tym idzie na liczne choroby z tym związane.

Niezdrowo jest jeść przed snem - MIT
Według zaleceń powinno się jeść około 2-3 godziny przed snem, aby nasz organizm mógł w nocy odpocząć, a nie zmagać się z trawieniem ciężkostrawnych produktów. Jednak dietetyk sportowy James Collins stwierdza, iż przekąski bogate w białko wpłyną korzystnie na twój organizm. Szczególnie zalecane są: kurczak lub tuńczyk, jogurty lub zmiksowane owoce, płatki z mlekiem, czy też proteinowy shake.

Herbata z cytryną szkodzi – FAKT
W liściach herbaty zawarty jest glin, który jest głównym winowajcą choroby Alzheimera. Normalnie nie jest on przyswajalny, jednak gdy dodajemy cytryny powstaje cytrynian glinu, który jest już dużo bardziej przyswajalny. Czy w związku z tym musimy zrezygnować z herbaty z cytryną? Otóż nie. Wystarczy wyjmować liście czy torebki herbaty zanim dodamy do niej soku.

Owoce można jeść bez ograniczeń - MIT
Owoce dostarczają zarówno wartościowych składników odżywczych, jak i kalorii oraz cukrów prostych. Dlatego najlepiej jeść owoce o niskim indeksie glikemicznym (brzoskwinie cytrusy, czereśnie, jabłka, truskawki), które nie powodują gwałtownego skoku poziomu cukru we krwi. Na owoce zawierające więcej cukru (banany, winogrona) możemy sobie pozwolić od czasu do czasu.

Należy ograniczać spożywanie soli – FAKT
Sód zawarty w soli kuchennej/ morskiej odgrywa ważną rolę w procesach zachodzących w naszym organizmie, jednak w nadmiarze szkodzi, ponieważ powoduje wzrost ciśnienia tętniczego krwi, zatrzymywanie wody w organizmie oraz utrudnia odchudzanie. Dzienne spożycie soli nie powinno przekraczać płaskiej łyżeczki do herbaty.

Czy zwykła woda może poprawić nastrój? - FAKT
Depresja często związana jest ze zmęczeniem a jednym z pierwszych objawów zmęczenia jest odwodnienie. Kristen D’Anci, która specjalizuje się w badaniach nad odżywianiem wykazała, że nawet niewielkie odwodnienie ma negatywny wpływ na nasz nastrój. Niedostateczna ilość wody sprawia, że ludzie zaczynają być drażliwi, mniej energiczni, niekiedy boli ich głowa. Najlepszym sposobem na nawodnienie naszego organizmu jest woda, ale może to być prawie każdy płyn (nie uwzględniając alkoholu, który wypłukuje wodę z organizmu), w tym napoje zawierające kofeinę.

Wegetarianizm jest zdrowy - MIT
Roczny wskaźnik śmiertelności wśród mężczyzn wegetarian jest nieco wyższy niż wśród mężczyzn nie-wegetarian (0,93% do 0,89%), natomiast wśród kobiet te proporcje są już znacznie wyższe (0,86% do 0,54%).

Zapraszam także na mojego bloga http://patrykgesicki.blog.pl/

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.