Futurystyczne biuro podróży NASA. W ofercie wakacje na Jowiszu i urlop na Tytanie. Zobacz niezwykłe plakaty NASA

Wizjonerzy z NASA prezentują kolejne (retro)futurystyczne propozycje kosmicznych podróży. Wakacje na Jowiszu czy dłuższy urlop na Tytanie? A może zwiedzanie Marsa? Posterowe oferty w serii "Visions of the Future" to niby fantastyka, ale...

Seria plakatów NASA z cyklu 'Visions of the Future'. http://www.jpl.nasa.gov/visions-of-the-future/ / Fot. NASA"Visions of the Future" to niezwykły projekt graficzny, którego tematyka skupia się w wyobrażeniu kosmicznego biura podróży. Koncepcja utrzymana w konwencji posteryzowanej oferty reklamowej, zaprasza do uczestnictwa w wycieczce na Marsa, albo zachęca do odkrywania lodowych gejzerów Enceladusa. Niezwykłe plakaty zostały stworzone przez braci Dona i Ryana Clark ze studia projektowego Invisible Creature z siedzibą w Seattle. O pasjonującej pracy opowiadają na swoim blogu i jak się okazuje, już ich dziadek Al Paulsen był ilustratorem i grafikiem w NASA przez ponad 30 lat.

"Obecnie posługujemy się fotografią w reklamowaniu turystyki. Ale stare (ilustrowane) plakaty podróżnicze mają pewną niezwykłą cechę w ukazywaniu danych miejsc. Twój umysł jak gdyby gubi się w tej sztuce" - mówi Don Clark dla CNN. "Podeszliśmy w ten sposób do tych plakatów, by uchwycić ich urok, optymizm i pogodę ducha, oraz tą całą ideę pragnienia, by udać się w te podróże."

Wszystko firmuje ośrodek NASA Jet Propulsion Laboratory (Laboratorium Napędu Odrzutowego). Strateg wizerunkowy JPL, Dan Goods wyjaśnia, że obrazy upamiętniają odkrywanie planet i mają za zadanie zwiększyć zainteresowanie kosmosem: "Wiele z tych rzeczy, które robimy dzisiaj, zostały wymyślone przez artystów i pisarzy science fiction dziesiątki lat temu. Te miejsca docelowe, są w całości prawdziwymi miejscami jakie znamy i możliwe, że pewnego dnia ludzie wyruszą tam."

Obecnie cała seria "Visions of the Future" jest zbiorem 14 plakatów. Trzy prace prezentowano wcześniej, koncepcja spotkała się z entuzjastycznym odbiorem. Wiadomości24 przedstawiały "ofertę" w artykule pt. "Futurystyczna oferta biura podróży NASA. "Można poczuć się, jakbyśmy żyli w przyszłości". Początkowo NASA zachęcała do zwiedzania planet pozasłonecznych, teraz futuryści mogą udowodnić, że Wszechświat jest naprawdę bezgraniczny.

Seria plakatów NASA z cyklu 'Visions of the Future'. http://www.jpl.nasa.gov/visions-of-the-future/ / Fot. NASAThe Grand Tour - niekończąca się opowieść

Misja Voyager skorzystała ze sposobności, która ma miejsce raz na około 175 lat, czyli wyrównania* planet zewnętrznych, stąd wielka podróż poprzez Układ Słoneczny. Bliźniacze bezzałogowe sondy kosmiczne odkryły szczegóły dotyczące Jowisza, Saturna, Urana i Neptuna - wykorzystano grawitację każdej planety, by wysłać je do następnego miejsca przeznaczenia. Voyager przetarł szlaki dla takich ambitnych misji jak orbiter Galileo (Jowisz) i Cassini (Saturn). Obecnie obie sondy Voyager wciąż przynoszą nauce wiele pożytku z najdalszych zakątków naszego układu słonecznego.

Seria plakatów NASA z cyklu 'Visions of the Future'. http://www.jpl.nasa.gov/visions-of-the-future/ / Fot. NASAVisit the Historic Sites - i Ty możesz przejść przez Morze Czerwone

Mars Exploration Program stara się zrozumieć, czy Mars był, jest lub może być światem do zamieszkania. Misje jak Mars Pathfinder, Mars Exploration Rover, Mars Science Laboratory i Mars Reconnaissance Orbiter, wśród wielu innych, dostarczyły ważnych informacji w poznaniu habitualności Marsa. Ten plakat wyobraża dzień w przyszłości, kiedy ziściliśmy naszą wizję badania Marsa przez ludzi i spogląda z nostalgią wstecz, na te olbrzymie wyśnione kamienie milowe w eksploracji Marsa, które kiedyś będziemy czcić niczym zabytki.

Seria plakatów NASA z cyklu 'Visions of the Future'. http://www.jpl.nasa.gov/visions-of-the-future/ / Fot. NASAYour Oasis In Space - jedno z tych niepowtarzalnych miejsc

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej. Ciepło, woda i powietrze, tak jak powinno być. Ziemia jest jedynym miejscem, które daje nam wiedzę o życiu, a na pewno stanowi znakomitą większość. Misje naukowe JPL monitorują naszą planetę i przemiany jakim ulega, zatem nieustannie dbają też o bezpieczeństwo, im głębiej sięgamy w kosmos.