Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

173136 miejsce

Gdy muzyka była młodsza - "Pagoda" Marka Caudle'a

W ramach cyklu "Gdy muzyka była młodsza" w klasztorze dominikanów w Łodzi, 3 grudnia o godz. 19.30 Mark Caudle zagra na violi da gamba koncert pt. "Pagoda. Innowacja i egzotyka w muzyce na violę w XVII wieku". Anglik Caudle mieszka w Łodzi.

Bohaterką wieczoru będzie, oprócz znakomitego artysty, viola da gamba. Poprzedniczka wiolonczeli, do niedawna w zapomnieniu, w ostatnich latach przeżywa renesans i coraz częściej zachwyca swoim brzmieniem także nam współczesnych. Słynęła z tego, że z wszystkich instrumentów potrafi najdoskonalej oddać niuanse głosu ludzkiego. Aby tak było, instrument musiał pochodzić od najlepszych lutników i znaleźć się w rękach nie mniej mistrzowskiego muzyka. Tak będzie i tym razem. Na koncert składają się utwory, w których siedemnastowieczni kompozytorzy starali się zawrzeć elementy dla siebie nowe i egzotyczne. Usłyszymy m.in. polską arię, którą Tobias Hume przywiózł z pola walki, która toczyła się na naszych terenach. Zabrzmi także tytułowa "Pagoda" Marina Marais. Poniżej pełny program wieczoru:

1. ANONIM ca 1620
Fantasia in Bastart

2. Tobias HUME
A Pavin, A Polish Ayre, A Soldiers Resolution

3. William YOUNG
Prelude (d-mol)

M. DUBUISSON
Allemande, Courante (a- mol)

4. ANONIM angielski
Walsingham

Matthew LOCKE
Almand (d-mol)

John CUTTS
Hornpipe

5. M. de STE COLOMBE
Prelud (d-mol)
M. de MACHY
Allemande – courante – gavotte en rondeau - chaconne

6. Johann SCHENCK
z Sonaty VI L’echo du Danube (toccata) (a-mol)

7. Marin MARAIS Suite (d mol),
Livre II Prelude – Allemande – Courante - Sarabande grave – Gigue –
Double rondeau – La Polonoise

8. Marin MARAIS
Livre II Sarabande Espagnol
Livre IV Gigue, La pagode – La Reveuse


Mark Caudle, urodzony w 1953 r. obok Londynu. Od roku 1974 gra na wiolonczeli barokowej i violi da gamba, będąc ważnym uczestnikiem odnowy stylowego wykonawstwa muzyki dawnej w Anglii i ostatnio również w Polsce. Występował z większością zespołów muzyki dawnej działających w Londynie. Koncertował i nagrywał z The Consort of Musick, the Taverner Players, the English Baroque Soloists, The Academy of Ancient Music, the Orchestra of the Sixteen, the Parley of Instruments, the Brandenburg Consort, the Kings Consort, The Gabrieli Consort oraz St. James Baroque Players. Grał w zespołach viol, takich jak English Consort of Viols, The Consort of Musicke i Rose Consort. Uczestniczył w około 150 nagraniach ( ponad 50 nagrań dla "Hyperion"), w wielu tournee, festiwalach i nagraniach radiowych w różnych miejscach świata. Prowadził klasę wiolonczeli barokowej i violi da gamba w Royal College of Music w Londynie. Jego solowe nagranie wirtuozowskiej muzyki angielskiej na basową violę da gamba “The Noble Bass Viol” (Hyperion) zostało ciepło przyjęte przez międzynarodową krytykę muzyczną. W roku 2000, kiedy dokonane zostało nagranie płyty, został zaproszony jako pierwszy wiolonczelista do regularnej współpracy z kierowaną przez Larsa Ulrika Mortensena orkiestrą Concerto Copenhagen. Mieszka w Łodzi. W Polsce, gdzie spędza większość czasu, współpracuje z L'Arte dei Suonatori i Concerto Polacco i wykonuje recitale z klawesynistami, m.in. z Markiem Toporowskim, Ewą Piasecką, a także występuje solo. Często jest zapraszany do Anglii, gdzie gra z Gabrieli Consort, The Academy of Ancient Music, The Parley of Instruments, Canzona, English National Opera, a także dyryguje i gra koncerty solowe.

Koncert odbędzie się w Klasztorze OO. Dominikanów w Łodzi przy ul. Zielonej 13 (wejście od Wólczańskiej) w poniedziałek 3 grudnia 2007 roku o godz. 19.30. Wstęp wolny

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.