Facebook Google+ Twitter

Gdynianie o miejskiej komunikacji

W 2006 roku zostały przeprowadzone badania marketingowe preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni. Analizując wyniki, można zauważyć wiele ciekawych tendencji.

Fot. Adam WarżawaPrawie 1900 losowo wybranych mieszkańców Gdyni zgodziło się odpowiedzieć na pytania dotyczące miejskiej komunikacji, zadawane przez pracowników gdyńskiego Zakładu Komunikacji Miejskiej i studentów socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. Wśród wniosków przedstawionych na stronie www.zkmgdynia.pl kilka wartych jest przedstawienia.

Od dawna mówi się o połączeniu sieci komunikacyjnej Gdyni, Sopotu i Gdańska. Mieszkańcy Trójmiasta, w wielu sondażach, dają wyraz poparcia dla idei wspólnego biletu. Wynik najnowszej ankiety był jednak pod tym względem zaskakujący. Okazało się bowiem, że tylko co piąty pytany wyraża chęć zakupu biletu, który obowiązywałby, prócz Gdyni, również na terenie Gdańska oraz podczas podróży Szybką Koleją Miejską.   Wyraźnie zdecydowanych i chętnych na korzystanie z takiej formy taryfowej było jedynie 7,5 proc. osób.

Gdynianie wysoko oceniają punktualność kursujących autobusów i trolejbusów. Na ten czynnik wskazuje blisko 1/3 badanych przez gdyński Zakład Komunikacji Miejskiej. Tylko 13 procent jest zadowolonych z dostępności komunikacji w ich rejonie. Warto zaznaczyć, że od ostatniego badania, preferencje mieszkańców uległy znacznej zmianie. Na pierwszym miejscu wśród postulatów, które powinien realizować ZKM, jest bezpośredniość połączeń. Jest to o tyle ciekawe, że do tej pory pierwszą pozycję zajmowało  życzenie jak największej dostępności linii trolejbusowych bądź autobusowych.

- Gdynianie nie chcą uruchomienia nowych linii - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy gdyńskiego ZKM, komentujący wyniki badań dla Wiadomości24.pl - Pojawiały się jedynie propozycje połączeń, które mogłyby funkcjonować na terenie poszczególnych dzielnic. 

W skali szkolnej mieszkańcy wystawili komunikacji ocenę dobrą (4,18). Wynik ten jest najlepszy od 1994 r. Wtedy gdyńska komunikacja zaczęła się zmieniać w sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo. Co interesujące, najwyżej ZKM oceniany jest przez emerytów i rencistów.

Kierujący miejską komunikacją nie do końca czują się usatysfakcjonowani wynikami badań. Pokazały stan zadowolenia pasażerów. Zwróciły jednak uwagę na pewien problem. Jako, że klienci ZKM to zarazem mieszkańcy Gdyni, występuje ścisła współpraca zarządu firmy oraz włodarzy miasta. - Nie zostanie zrealizowany, założony przez Radę Miasta, 75 procentowy udział komunikacji miejskiej w ogólnym transporcie miejskim - mówi rzecznik ZKM. Przeprowadzona ankieta pokazała, że utrzymuje się on na poziomie ledwie 51 proc. - Nie udało się zatem sprostać wymaganiom stawianym nam przez radnych- kwituje Gromadzki.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.