Zaloguj

Zarejestruj się

Zaloguj przez Facebook

Wiadomości24 > Moje Trzy Grosze > Opinie > Gdzie się podziała współczesna moralność?

Pozycja materiału w rankingach:

3975 miejsce

Dział: Opinie

Ocena: 25pkt

Oceń:

Gdzie się podziała współczesna moralność?


Aborcja, homoseksualiści, eutanazja, tolerancja, seks, kara śmierci i w końcu my sami. To problemy, z którymi boryka się współczesny świat.

Środki masowego przekazu co jakiś czas dostarczają nam informacji dotyczących skatowanego niemowlaka, brutalnego morderstwa, księdza posiadającego potomstwo. W mediach jak bumerang powraca temat aborcji, zwiększenia praw homoseksualistów. Za każdym razem zadaję sobie pytanie, gdzie się podziała moralność współczesnego świata?

Nie tylko polskie społeczeństwo, ale również otaczający nas świat zdaje się powoli tracić kręgosłup moralny. Jesteśmy świadkami powolnego upadku obyczajów, wartości oraz infantylizacji współczesnego człowieka. Zaspokajanie pierwotnych popędów, pogoń za pieniądzem zastępują racjonalne myślenie. Mimo XXI wieku ludzkość stacza się w przepaść, z której trudno będzie się wydostać.

Grób poświęcony ofiarom przerywania ciąży / Fot. Wikipedia

Aborcja


Według organizacji lewicowych i feministycznych zabieg, który pozwala decydować kobietom o swoim losie. Można odnieść wrażenie, jakoby edukacja seksualna XXI wieku mocno kulała. Aby dziecko przyszło na świat potrzebny jest udział dwojga ludzi. Zatem decyzję o tym, czy jest to odpowiedni moment na potomstwo czy jeszcze nie, kobieta podejmuje przed zbliżeniem ze swoim partnerem. Absurdem współczesnego świata jest powszechna legalizacja aborcji, gdyż w sposób oczywisty sprowadza ona stosunek seksualny między kobietą a mężczyzną do zaspokajania popędów. Jeżeli ludzie mogą współżyć ze sobą nie ponosząc konsekwencji w postaci dziecka, to gdzie jest miejsce na miłość? Seks będzie traktowany jako przyjemność bez zobowiązań, a nie jako implikacja miłości.

Ale zaraz. Przecież są sytuacje, kiedy kobieta powinna mieć prawo do usunięcia ciąży. Mąż znęca się psychicznie i seksualnie nad swoją żoną. Możliwe jest zagrożenie życia matki czy uszkodzenie płodu. Zdarzają się również gwałty.

Jeśli chodzi o pierwszy przypadek, to w dyskusji nad zmianą ustawy aborcyjnej w Polsce nie biorą udziału „zwykłe Polki”. Głos zabierają zamożne, spełnione zawodowo kobiety, roszczące sobie prawo do wypowiadania się w imieniu ogółu. Zamiast lobbować na rzecz powszechnej możliwości usuwania ciąży, swoje wysiłki powinny skupić na poprawie codziennej egzystencji milionów rodzin, co w znaczący sposób wyeliminuje patologię z ich życia.

W polskim prawie istnieje zapis zezwalający na usunięcie ciąży w trzech przypadkach. Chodzi o zagrożenie życia matki, uszkodzenie płodu i gwałt. Jest to swoisty kompromis pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami aborcji, którego nie należy zmieniać. Nie przeszkadza to jednak Radzie Europy upominać Polskę za zbyt restrykcyjne prawo. Sama zaś Unia Europejska nie dostrzega problemu w zbyt liberalnym prawie, którego skutkiem jest 1,2 mln zabiegów usunięcia ciąży rocznie. Do czego prowadzi legalizacja aborcji najlepiej przekonali się Hiszpanie.

Homoseksualiści


Zdecydowana mniejszość narzucająca swoje zdanie większości. W Europie małżeństwa osób tej samej płci są prawnie legalne w Holandii, Belgii, Norwegii i Hiszpanii. Cyklicznie na ulicach europejskich miast odbywają się Parady Równości. W ich trakcie osoby o odmiennej orientacji seksualnej domagają się większych praw, jak również sprzeciwiają się dyskryminacji. Konsekwencją miłości między kobietą a mężczyzną jest potomstwo. W przypadku homoseksualistów ich uczucie nie zostaje spełnione, gdyż z przyczyn naturalnych nie mogą mieć dzieci. Ale i ten problem geje i lesbijki próbują rozwiązać.

W szkołach pojawiają się podręczniki propagujące model rodziny z dwoma tatusiami lub dwoma mamusiami. Dopuszcza się adopcję dzieci przez małżeństwa tej samej płci. Gdzie się podział zdrowy rozsądek? Przede wszystkim dziecko adoptowane przez homoseksualistów nie ma wyboru, do jakiej rodziny trafia, a konsekwencje decyzji „rodziców” ponosi do końca życia. Ponadto do prawidłowego rozwoju dziecka niezbędny jest udział kobiety i mężczyzny. Z reguły matka przekazuje potomstwu wrażliwość, ciepło, otacza większą troską. Ojciec stanowi głos rozsądku, uczy dyscypliny, stanowczości. W przypadku małżeństw homoseksualnych proces ten jest zakłócony.

Para homoseksualistów z Chorwacji / Fot. WikipediaProblem odmiennej orientacji seksualnej uwarunkowany jest genetycznie, co udowadniają w swojej książce „Płeć mózgu” Anne Moir i David Jessel. Homoseksualiści rodzą się z pewnymi skłonnościami i należy pogodzić się z tym faktem. Nie uprawnia to gejów i lesbijek do publicznego eksponowania, w sposób często ordynarny i niesmaczny, swojej odmienności. Nikt nie odmawia homoseksualistom prawa do współżycia, normalnej egzystencji (z wyjątkiem zawierania małżeństw i adopcji dzieci). Jednak poważnym nadużyciem jest obnoszenie się publicznie ze swoją odmiennością, bo większość społeczeństwa jest temu przeciwna.

Heteroseksualiści nie organizują manifestacji, aby afiszować swoją orientacją. Oddam na chwilę głos Wojciechowi Cejrowskiemu.

Eutanazja


Według zwolenników jest to sposób na godną śmierć, zdaniem przeciwników preludium do eliminacji niewygodnych jednostek ze społeczeństwa. Nieuleczalnie chorzy sami proszą o ulżenie ich cierpieniom i odłączenie od aparatury podtrzymującej życie.

Skąd taka potrzeba? Powodów jest co najmniej kilka. Przede wszystkim ból i poczucie beznadziei, świadomość nikłych albo żadnych szans na powrót do zdrowia, obciążenie, jakie zdaniem chorych stanowią dla swoich rodzin. Przyczyną może być również samotność.

Podstawowy dylemat rodzi się wraz z pytaniem, czy człowiek chory i cierpiący myśli racjonalnie? Poza tym istnieje zawsze szansa (mniejsza lub większa), że medycyna znajdzie sposób na cofnięcie skutków choroby. Nie można także wykluczyć nacisków rodzin, które pragną w „cywilizowany” sposób pozbyć się niewygodnego ciężaru w postaci chorej osoby.

Wreszcie, wchodząc w teologię rodzi się pytanie o zasadność cierpienia. Może ono stanowić drogę do osiągnięcia życia wiecznego. Stanowi także element planu Bożego, któremu człowiek nie powinien się przeciwstawiać. Zamiast propagować eutanazję, należy otoczyć chorych ludzi ciepłem, troską, zrozumieniem, aby umilić im ból i cierpienie? Niech każdy w zgodzie z własnym sumieniem odpowie na to pytanie.

Tolerancja


We współczesnym świecie powszechne są hasła tolerancji religijnej. Bynajmniej nie chodzi o swobodę wyznawania religii, z jaką można się było spotkać w Rzeczpospolitej Obojga Narodów. Współczesna tolerancja to w rzeczywistości jej brak. Jak inaczej nazwać postępowanie biskupa Anthonyego Fishera, który podjął decyzję o skróceniu Drogi Krzyżowej podczas Światowych Dni Młodzieży w Australii.

- Zdajemy sobie sprawę, że odtworzenie Pasji Chrystusa może wzbudzić antysemickie uczucia, dlatego wspólnie rozmawialiśmy, by zminimalizować ryzyko – przyznał australijski hierarcha.

We Włoszech w jednej ze szkół zabroniono wystawiania jasełek, aby nie obrażać uczuć religijnych innych uczniów. W zeszłym roku podczas Świąt Bożego Narodzenia w Stanach Zjednoczonych zastanawiano się, czy wystawianie choinki jest właściwe. Jedna ze stewardes linii British Airways została zwolniona z pracy tylko dlatego, że nie chciała schować krzyżyka wiszącego na szyi.

W Arabii Saudyjskiej jednej z sióstr zakonnych zarekwirowano Biblię i na jej oczach wrzucono ją do niszczarki papieru. W Sudanie dokonuje się masowych morderstw chrześcijan, a według oficjalnych badań chrześcijaństwo jest najbardziej prześladowaną religią XX wieku.

Nie można negować faktu, że inne religie, jak chociażby islam czy judaizm także doświadczają prześladowań. Jednak skala tego zjawiska jest nieporównywalnie różna. Do opinii publicznej nie docierają głosy cierpiących chrześcijan. W mediach przeważają informację dotyczące zbezczeszczenia Koranu, pobicia jakiegoś Żyda, antysemickich wypowiedzi różnych polityków, negowania Holokaustu. O innych prześladowanych trudno usłyszeć.

Akt / Fot. Wikipedia

Seks


Powoli wkracza w każdą dziedzinę naszego życia. Stał się czynnikiem gwarantującym rozgłos, sławę i pieniądze. Coraz więcej reklam (nie tylko w telewizji, ale również w radiu) przepełnionych jest podtekstami seksualnymi. Z bilbordów na ulicach patrzą na nas roznegliżowane kobiety. Teledyski pełne są skąpo ubranych dziewczyn. Prawie każdy film zawiera erotyczne sceny. Internet pełen jest informacji i zdjęć dotyczących intymności człowieka. Wiek inicjacji seksualnej stopniowo się obniża. Czemu tak się dzieje?

Seks jest chodliwym towarem. Społeczeństwo faszeruje się erotyką, bo przynosi to zysk oraz rozgłos. Intymność człowieka powinna być sferą jego prywatności, niestety dzieje się inaczej. Media, które z taką zapalczywością piętnują morderstwa czy przestępstwa na tle seksualnym, same nakręcają to zjawisko. Środki masowego przekazu serwują widzom erotykę w różnorakiej postaci, potęgując dewiacje seksualne. Dla dzieci mających styczność z seksem na każdym kroku, staje się on w końcu czymś powszednim, przestaje wzbudzać emocje.

Najwięcej zła jest jednak w internecie. Serwisy, strony pełne są filmów i zdjęć o treści pornograficznej. W sieci kwitnie porno-biznes i nikt nie ma nad nim kontroli. Najgorsze, że nieograniczony dostęp do erotyki mają dzieci. Trudno rodzicom skontrolować, co dzieci oglądają w internecie, z kim nawiązują znajomości. A zbytnie zainteresowanie ludzką seksualnością, zwłaszcza w młodym wieku, prowadzi do nieodwracalnych zmian w psychice. Takim osobom trudno potem założyć normalną rodzinę, funkcjonować w związku partnerskim, gdyż wszystko sprowadza się do zaspokajanie popędów. Obraz rzeczywistości zostaje przysłonięty przez seks. A źródłem całego nieszczęścia jest pieniądz.

Krzesło elektryczne / Fot. Wikipedia

Kara śmierci


Najczęściej krytykowana przez zwolenników aborcji. Kobiecie należy dać prawo do decydowania o własnym losie i zabijania nienarodzonego dziecko, które musi płacić za nieodpowiedzialne zachowanie matki i ojca. Natomiast pozbawianie życia przestępcy jest niehumanitarne. Wydaje mi się, że bardziej zdroworozsądkowym podejściem jest zachowanie przy życiu płodu, a posadzenie na krzesło elektryczne zbrodniarza.

Oczywiście najcięższy wymiar kary powinien być stosowany w przypadku najbardziej brutalnych morderstw czy gwałtów. Sytuacja, w której zbrodniarz jest na utrzymaniu państwa do końca życia, to absurd. Natomiast wbrew temu, co mówi się powszechnie Kościół, nie sprzeciwia się karze śmierci. W pierwotnej wersji dziesięciorga przykazań napisano „Nie morduj”. Ponadto udowodniono, iż najwyższy wymiar kary ratuje od 3 do 18 istnień ludzkich.

My


A tak naprawdę każdy z osobna. Pierwsi krytykujemy korupcję. A czy sami nigdy nie daliśmy łapówki? Uważamy seks za zło. A czy sami jesteśmy czyści? Stwierdzamy, że świat zmierza w złym kierunku. A czy wokół mnie ludziom żyje się dobrze? Potępiamy przemoc i wandalizm. Ale czy sami reagujemy, kiedy komuś dzieje się krzywda. Narzekamy na polityków, którzy nic nie robią. Ale czy my pracujemy ze wszystkich sił? Takich pytań można zadać jeszcze wiele. Jeśli naszym zdaniem świat jest zły, a moralność upada, to zmiany zacznijmy od nas i naszego otoczenia. Wtedy wszystkim będzie się żyło choć trochę lepiej.

Zobacz także:


Komentarze: 25

Sortuj komentarze:

Klara Maj 19.09.2008 23:29

Ocena: Ocena pozytywna 9 Ocena negatywna 11

wiesz co, nie chciałabym się z tobą kolegować.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Lucyna Rozlatowska 19.09.2008 16:29

Ocena: Ocena pozytywna 13 Ocena negatywna 15

"Homoseksualisci maja pewlnie praw w tym kraju (oprocz malzenstw i adopcji) i to chyba wystarczajacy dowod na tolerancje." -> to dowód, że nie jesteśmy zacofanym krajem, a o tolerancji nie ma mowy. Wystarczy posłuchać czy poczytać różne wypowiedzi, by wiedzieć, że Polska to kraj homofobiczny.

A zdanie, że tolerancja doprowadziła w Holandii do powstania partii pedofilii, totalnie mnie załamało. Był już jeden polityk, któremu się homoseksualizm mylił z pedofilią, i ludzie nie mają o nim dobrego zdania. W życiu seksualnym dopuszczalne jest wszystko, co nie czyni krzywdy innym ludziom - tak mnie uczono na wykładzie z seksuologii. Homoseksualizm nie czyni, pedofilia zaś tak. Więcej nie ma co dodawać.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Marcin Ganclerz 19.09.2008 14:24

Ocena: Ocena pozytywna 13 Ocena negatywna 11

Przede wszystkim moj artykul jest skrotowym omownieniem tych kilku problemow. Na kazdy z tematow mozna napisac odzdzielny artykul i porownywalenj dlugosci, a nie to mialem na celu. Chcialem zwrocic uwage na pewne problemy.
Odniose sie do najczesciej pojawiajacych sie zarzutow, czyli aborcji i homoseksualizmu.

Jesli chodzi o usuwanie ciazy to oczywiscie problem istnial zawsze. Tak samo jak homoseksualizm (znaczna czesc sportowcow startujaca w starozytnych igrzyskach byla innej orientacji seksualnej). Problem jednak dotyczy zupelnie czegos innego. Seks jest wypelnieniem milosci miedzy ludzmi. Kobieta ma prawo zazywac srodki antykocepcyjne, a mezczyzna uzywac prezerwatyw. Niedopuszczalna jest natomiast sytuacja, w ktorej kobieta decydujac sie na pojscie z mezczyzna do lozka (prosze wybaczyc te lopatologiczne stwierdzenia, ale inaczej chyba czesci osob trudnoi bedzie zrozumiec istote problemu) nie liczy sie z konsekwencjami zajscia w ciaze. Jesli dochodzi do zblizenia to naturalna konsekwencja jest mozliwosc zajscia w ciaze (oczywiscie jesli nie uzywa sie srodkow antykoncepcyjnych). Zatem jesli kobieta nie chce miec dzieci, zamiast aborcji sugeruje wstrzemiezliwosc lub odpowiednie srodki. Absurdem jest sytuacja, kiedy dochodzi do niechcianego zaplodnienia i najlepszym rozwiazaneim problemu jest wycieczka do kliniki aborcyjnej. A czemu jest winne to dziecko? Matka chyba wie, ze dzieci nie przynosi bocian. Nie chcesz miec zdieci to albo uzywaj srodkow albo zrezygnuj ze wspolzycia. Bo seks to nie tylko przyjemnsoc, zblizenie, konsekwencja milosci, ale rowniez odpowiedzialnosc. A jak ktos do tego nie dojrzal i tego nie rozumie to proponuje odlozyc wspolzycie do momentu, dojzralosci psychicznej a nie tylko fizycznej.
A argument o gwaltach jest totalna ignorancja, gdzy polska ustawa aborcyjna mowi o mozlwiosci usuniecia ciazyw przypadku gwaltu. Proponuje uwaznie czytac:)

Jesli chodzi o homoseksualizm to nikt tych ludzi nie potepia i nie dyskryminuje. Mnie malo interesuje co geje i lezbijki robia w zaciszu swoich domow. Ale sa sprawy fundamentalne. Tacy ludzie nie powinni miec prawa zawierania zwiazkow malzenskich oraz adopcji dzieci. I nie chodzi tu o tolerancje tylko o zdrowy rozsadek. Malzenstwo to zwiazek kobiety i mezczynzy. A dzieci powinny wychowywac sie w normalnej rodzinie, gdzie jest mama i tata. Ale jesli ktos tego nie rozumie to bardzo nad tym ubolewam. Homoseksualisci maja pewlnie praw w tym kraju (oprocz malzenstw i adopcji) i to chyba wystarczajacy dowod na tolerancje. A do czego prowadzi powszechna tolerancja wystarczy spojrzec na Holandie. Tam juz ponad rok temu powstala partia pedofilow i oni tez domagaja sie swoich prawa i twierdza, ze dziecko ma prawo wybrac sobie partnera i czesc dzieci jest szczesliwych z doroslymi partnerami.I chociaz nas to bulwersuje to wedlug pedofila on ma racje.

Jesli zas chodzi o chrzescijanstwo to oprocz Arabii Saudysjkiej jest jeszcze wiele innych panstw:Sudan, Indie, Chiny. Im mimo ze przyklad byl skrajny to raczej chodzilo o kontrast miedzy tym, przeciwko czemu protestuja muzulmanie i czego sie domagaja, a tym jak sami traktuja inne religie. Bo problem mordowania i przesladowania chrzescijan nie dotyczy tylko Arabii Saudyjskiej. I od razu wyjasniam, jakbys ktos chcial sie czepiac, ze ani Chin ani Indii nie uwazam za kraje muzulmanskie.

I w koncu o moralnosci. Czesc problemow rzezcywiscie istniaja zawzse i sitniec bedzie. Problemem jest skala tego zjawiska. A jesli ktos porownuje eutanazje do dobijanie zolnierzy podczas wojny to prosze mi wybaczyc, ale nie ma tu o czym dyskutowac. Jesli juz szukac analogii to sugeruje poczytac o III Rzeszy (tematyka tez wojenna).
Nikt mi nie powie, ze nawet majac na uwadze wzrost liczy ludnosci t proporcjonalnie wykonywalo sie 1,2 mln zabiegow usuwania ciazy rocznie. A liczba ta wzrasta wraz z panstwami, ktore legalizuja ten proceder. Homoseksualisci te byli, ale nie wychodzili na ulice (a Parady Rwonosci troche inaczej wygladaja w Polsce i nha Zachodzie) i nie domagali sie malzenstw i adopcji. W koncu ilosc sesku w zyciu ludzi byla mniejsza. Nie bylo filmow, gazet, gadzetow (chociaz prezerwatywy istnialy jzu w starozytnosci). Wspolczesny swiat zyje z ludzkiej intymnosci i jej eksponowania. Nie jest tez tak, ze popieram pary homoseksulane, ktore kopuluja na ulicy. Seksualnosc czlwoieka powinan byc sfera prywatna kazdego z nas, czy to homo czy bi czy heteroseksualisty

Rozwiazanie kazdego z problemow to kolejny elaborat zajmujacy dziesiatki stron. Ja zaproponowalem, aby kazdy zrobil najpierw porzadek wokol siebie. Jesli to uda sie zrobic to i tak bedzie bardzo duzo.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Livia Kolan 19.09.2008 11:27

Ocena: Ocena pozytywna 30 Ocena negatywna 7

Homoseksualizm jako dowód na upadek moralności?... A heteroseksualne pary uprawiające sex w miejscach publicznych pewnie głoszą pochwałę moralności? To tak jakbym stwierdziła, że każdy Rom jest niemoralny albo każdy Polak. Orientacja seksualna nie ma tu nic do rzeczy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Livia Kolan 19.09.2008 11:22

Ocena: Ocena pozytywna 12 Ocena negatywna 11

"Jeżeli ludzie mogą współżyć ze sobą nie ponosząc konsekwencji w postaci dziecka, to gdzie jest miejsce na miłość?" do tego zdania też się przyczepie. Bo sex to również bliskość. Nie zależnie od tego czy prowadzi do spłodzenia dziecka czy nie. Równie dobrze mógłbyś stwierdzić, że im więcej dzieci urodzi kobieta, tym bardziej kocha partnera... Absurd.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Lucyna Rozlatowska 19.09.2008 11:18

Ocena: Ocena pozytywna 15 Ocena negatywna 13

Homoseksualizm jako problem współczesnego świata? Już myślałam, że mamy więcej tolerancji, ale Twój artykuł wyprowadził mnie z błędu. Byłam na ostatniej Paradzie Równości jako reporterka. Nie było żadnej niesmacznej manifestacji, a jedyne pieszczoty i pocałunki między tymi parami na prośby fotografów. Zresztą, ten cały artykuł to jedna wielka generalizacja.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Paweł Mazur 19.09.2008 10:28

Ocena: Ocena pozytywna 16 Ocena negatywna 12

"Jeżeli ludzie mogą współżyć ze sobą nie ponosząc konsekwencji w postaci dziecka, to gdzie jest miejsce na miłość?" mogą, chyba lepsza antykoncepcja, niż późniejsze sprzedawanie dzieci, których się nie da utrzymać.
"Aby dziecko przyszło na świat potrzebny jest udział dwojga ludzi. Zatem decyzję o tym, czy jest to odpowiedni moment na potomstwo czy jeszcze nie, kobieta podejmuje przed zbliżeniem ze swoim partnerem." Tak, szczególnie jeśli jest gwałcona przez paru panów.
"A zbytnie zainteresowanie ludzką seksualnością, zwłaszcza w młodym wieku, prowadzi do nieodwracalnych zmian w psychice. Takim osobom trudno potem założyć normalną rodzinę, funkcjonować w związku partnerskim, gdyż wszystko sprowadza się do zaspokajanie popędów. Obraz rzeczywistości zostaje przysłonięty przez seks."Tak, uogólnianie rządzi

Komentarz został ukrytyrozwiń

Anna Motreanu 19.09.2008 09:48

Ocena: Ocena pozytywna 10 Ocena negatywna 12

Popieram Jadwigę w stu procentach.

Moralność jest tu i teraz. W tekscie wyczuwam tęsknotę z za jakimś idyllicznym światem, w którym wszyscy żyją szczęśliwie i radośnie, oczywiście wedle zasad proponowanych przez autora.

I znów za Jadwiga - to o co jest według autora upadkiem moralności, te wszystkie punkty, które sobie wypisał, to dzialo się ZAWSZE. Aborcja - kiedys kobiety rzycały sie ze schodów, żeby poronic, tudzież przyjmowały jakies trujące zioła czy inne specyfiki. Homoseksualizm był zawsze, tak na marginesie wrzucanie go do worka "upadków moralnych" to pomyłka. Bo dlaczego seksualizm jest niemoralny? Eutanazja tez była zawsze, dobijalo się ludz i tak jak i konie (przepraszam za ostre porównanie), szczególnie na wojnach, żeby nie przedłóżać im cierpeń. Kara śmierci - to możliwe, jedyny morlany postęp naszych społeczeństw że własnie próbuje się ją znosić. A seks? Hmmm... a czasy antyku coś Panu mówią?

Reasumując, nie zminiło się prawie nic, po prostu w zastraszającym tempie przybylo ludności na świecie i logicznie takich przypadków jest więcej. Dodatkowo globalizacja i postęp techniczny sprawiły, że dowiadujemy sie o tym w tak duzym stopniu. Ktoś mógłby Panu wytknać chociazby inkwizycję, w kwestii prześladowania religii. Dodatkowo przykład z Arabia Saudyjską... wybrał Pan sobie najbardziej skrajny kraj, ja się nie dziwię że ktos tam porwał biblię, kiedy mieszkanki tego kraju za to że ktos je zgwałcił ida do więziena.

Zamiast takiego tekstu chętniej przeczytałabym jakąś mądrą refleksję, która proponowałaby uniwersalne wartości i rozwiązania. A takie wytykanie paluszkiem co złe i niedobre do niczego się nie przyczynia.

Bez oceny.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jadwiga Kowalczyk 19.09.2008 06:56

Ocena: Ocena pozytywna 10 Ocena negatywna 15

Tytuł " Gdzie sie podziała wspolczesna moralność" -

Otoż WSPÓŁCZESNA moralnośc dzieje sie na naszych oczach i nigdzie sie nie podziała.

Dzieją sie rzeczy takie same jak zawsze, tylko mówi sie o nich glosno, jawnie, publicznie a nawet krzykliwie. Ludzie dostają sygnały natychmiast,w przeciwieństwie do czasów, kiedy nie bylo szybkich metod przekazywania informacji. To samo dotyczy publicznej duskusji nad każdym wydarzeniem.

Należaloby zapytać - co sie stało z ludźmi, wychowywanymi przez dwa tysiąclecia według uniwersalmnego Dekalogu i dominujacej religii?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Autor usunął profil 19.09.2008 00:26

Ocena: Ocena pozytywna 11 Ocena negatywna 17

Odważny jesteś, jako że podejmujesz się napisania tekstu o tych zagadnieniach, które jeszcze dzisiaj wzbudzają kontrowersje. Tekst nie wnosi żadnej nowej myśli - jest hermetyczny, przesłanie anachroniczne, momentami pisany w myśl ewangelizmu. Duszą mnie takie skostniałe teksty. Powoływanie się na tak niekompetentną osobę, jaką jest pan Cejrowski, niedobrze świadczy o autorze. Niemniej rozumiem kontekst: dział "Moje opinie".

Homoseksualizm jest normalnością. Nowe millenium przyniesie nową rodzinę. Zmiany, jakie się dokonują w świecie, są widoczne. Im dłużej ludzie będą opierać się wszelkim zmianom, tym gorzej dla wizerunku kraju. Przepraszam, bardzo nie podoba mi się Twój tekst.

Komentarz został ukrytyrozwiń

odśwież

Maksymalnie 4000 znaków. (możesz jeszcze wpisać: 4000)

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Copyright 2012 Wiadomosci24.pl
Realizacja serwisu: Gratka Technologie Sp. z o.o.