Facebook Google+ Twitter

Giandomenico Basso wygrał Rajd Mille Miglia

Giandomenico Basso „w cuglach” wygrał włoski Rajd Mille Miglia. W pierwszej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy zwycięża Dimitar Iliev i Yanaki Yanakiev, Michał Sołowow z Maciejem Baranem zajęli drugą pozycję.

Michał Sołowow i Maciej Baran w Fiacie Grande Punto Super 2000 podczas Rajdu Mille Miglia (włochy). / Fot. Materiały prasowe zespołu Fiat Cersanit Rally TeamGiandomenico Basso po pierwszym etapie rajdu Mille Miglia był liderem. Włoch, urzędujący mistrz Europy, swoim Fiatem Grande Punto zdeklasował rywali. Wygrał siedem z dziewięciu piątkowych odcinków specjalnych, nie oddał prowadzenia od startu do mety. Przez większość odcinków zwiększał dystans dzielący go od drugiego Luca Rosseti w Fiacie Punto Super 2000, który na koniec pierwszego etapu stracił do mistrza 37,7 sekundy.

Na pierwszy odcinek zawodnicy wyjechali w czwartek wieczór na pokazową próbę o nazwie „Daniel Bonara”. Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w piątek rano. Na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej od trzeciego odcinka specjalnego znajdował się Luca Rosetti.

O trzecie miejsce w rajdzie walczyło dwóch kierowców, Piero Longhi (Subaru Impreza STi) oraz Paolo Andreucci (Mitsubishi Lancer Evo IX). Od drugiego do trzeciego odcinka prowadzenie wśród tej dwójki objął Piero Longhi, ale na czwartej próbie przeskoczył go Paolo Andreucci, który utrzymał się na trzecim miejscu aż do piątego odcinka. Szósty OES należał znów do Piero Longhiego, który nie oddał prowadzenia aż do dziewiątego odcinka, na którym Paolo Andreucci był zdecydowanie szybszy, i to on zajął trzecie miejsce na koniec etapu.

Kierowcy, którzy rywalizowali o tytuł najlepszego kierowcy starego kontynentu znajdowali się daleko w tyle za stawką zawodników walczących o wygraną w rajdzie. Warto przypomnieć, że ci kierowcy mają swoją odrębną klasyfikację. Oprócz miejsca w klasyfikacji generalnej zajmują poszczególne pozycje w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy. Na koniec pierwszego etapu uplasowali się w kolejności: Dimitar Iliev i Yanaki Yanakiev był dziesiąty w klasyfikacji generalnej, Volkan Isik i Guray Kacarar byli na trzynastym miejscu, Simon Jean Joseph i Jack Boyere, byli na piętnastym. Pierwsi Polacy wśród nich, Michał Sołowow z Maciejem Baranem wywalczyli 23. miejsce, Krum Donchev wraz z Stoiko Valchev'em zajęli 33. pozycję.

Z walki na szóstym odcinku odpadła polsko-ukraińska załoga Tomasz Czopik i Glib Zagorii, z powodu kłopotów z przeniesieniem napędu w swoim Volkswagenie Polo Super 2000.

Drugi etap rajdu rozpoczął się w sobotę rano. Tego dnia Giandomenico Basso wciąż „dyktował tempo” reszcie zawodników, jednak widocznie zwolnił, gdyż wygrał tylko dwunasty odcinek specjalny. Luca Rossetti utrzymał drugie miejsce w rajdzie. Pomimo tego, że wygrał dwa pierwsze odcinki sobotniego etapu, nie udało mu się doścignąć Giandomenico Basso, do którego na mecie rajdu miał 37,9 sekundy straty. Paolo Andreucci utrzymał się na trzecim miejscu w rajdzie, o które walczył z Piero Longhi podczas pierwszego etapu. Piero Longhi po pierwszym odcinku sobotniego etapu był czwarty, ale na jedenastym i dwunastym odcinku wyprzedził go Andrea Dallavila, który odebrał Piero Longhiemu czwarte miejsce, a ten spadł na piąte. Trzynasty odcinek również przyniósł zmiany. Luca Cantamessa, który dotychczas był szósty przyspieszył, zajmując czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej, przeskoczył obydwu kierowców jadących przed nim, czyli Andrea Dallavilę, który spadł na piąte i Piero Longiego, szóstego po trzynastym odcinku. Taka klasyfikacja utrzymała się do końcowego piętnastego odcinka rajdu.

W klasyfikacji mistrzostw Europy najszybszy był Bułgar Dimitar Iliev, który w klasyfikacji generalnej zajął jedenaste miejsce. Drugą załogą byli Polacy Michał Sołowow i Maciej Baran, którzy ostatecznie uplasowali się na dziewiętnastym miejscu. Na pierwszym odcinku sobotniego etapu zawody zakończył Simon Jean Jospeh i Jack Boyere, w ich Citroenie C2 Super 1600 awarii uległ układ elektryczny samochodu. Na jedenastym odcinku specjalnym z trasy wypadł Krum Donchev, a na trzynastym zawody skończył Krum Donchev.

Klasyfikacja generalna rajdu:
1.Giandomenico Basso – Mittia Dotta – Fiat Grande Punto Super 2000
2.Luca Rossetti – Mateo Chiarcossi – Peugeot 207 Super 2000
3.Paolo Andreucci – Anna Andreussi – Mitsubishi Lancer Evo IX
4.Luca Cantamessa – Piercarlo Capolongo – Mitsubishi Lancer Evo IX
5.Andrea Dallavilla
- Tommaso Rocco – Mitsubishi Lancer Evo IX
6.Piero Longhi – Maurizio Imerito – Subaru Impreza STi
7.Andrea Aghini – Massimiliano Cerrai – Subaru Impreza STi
8.Sandro Sottile – Marco Nari – Mitsubishi Lancer Evo IX
...
11.Iliev Dimitar – Yanaki Yankiev – Mitsubishi Lancer Evo IX
...
19.Michał Sołowow – Maciej Baran – Fiat Grande Punto Super 2000

Klasyfikacja mistrzostw Europy
1.Iliev Dimitar – Yanaki Yankiev – Mitsubishi Lancer Evo IX – 15 pkt.
2.Michał Sołowow – Maciej Baran – Fiat Grande Punto Super 2000 – 8 pkt.
3.Renato Travaglia – Danielle Vernuccio - Mitsubishi Lancer Evo IX – 3 pkt.
4.Volkan Isik – Guray Kacar – Fiat Grande Punto Super 2000 – 2 pkt.
5.Simon Jean Jospeh – Jack Boyere – Citroen C2 Super 1600 – 1 pkt
6.Corrado Fontana – Renzo Cassaza – Fiat Grande Punto Super 2000 – 1 pkt.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.