Facebook Google+ Twitter

Giertych chce 350 tys. od firmy Axel Springer, wydawcy "Faktu"

Roman Giertych zamierza wyegzekwować od Axel Springer Polska, wydawcy m.in. ”Faktu”, 350 tys. zł na publikację przeprosin za naruszający jego dobra osobiste artykuł sprzed trzech lat.

Roman Giertych w Sejmie / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:20070907_sejm_rp_100B5340.jpgDziennik ”Fakt” napisał wtedy, że rządowy samochód wozi rodziców Giertycha (który pełnił wtedy funkcję wicepremiera) na zakupy, a oficer BOR nosi torby jego matki. Wraz z tekstem została opublikowana fotografia. Jak się później okazało osobą na zdjęciu nie była matka Giertycha, a samochód nie należał do BOR.

Giertych wygrał już z firmą w sądzie. Zgodnie z prawomocnym wyrokiem sądu wydawnictwo miało opublikować przeprosiny w ”Rzeczpospolitej”, ”Gazecie Wyborczej”, portalu Interia.pl, wyemitować 30-sekundowy spoty przed ”Faktami” TVN i wypłacić 20 tys. zł odszkodowania. – Wydawnictwo dotychczas nie zamieściło tych przeprosin, otrzymałem jedynie kwotę odszkodowania wraz z odsetkami – tłumaczy Giertych. Dlatego wniósł do sądu kolejną sprawę o upoważnienie do wykonania czynności za dłużnika.

Pod koniec czerwca sąd uznał, że Giertych na poczet przyszłych przeprosin może się domagać od wydawnictwa 350 tys. zł. Co prawda wyrok nie jest prawomocny. – Ale jak tylko się uprawomocni, to następnego dnia wyślę do tego wydawnictwa komornika – zapowiada Giertych.

– Szanujemy prawomocny wyrok, jaki zapadł w tej sprawie. Składamy jednak zażalenie dotyczące upoważnienia do wykonania zastępczego – mówi Anna Gancarz-Luboń, rzeczniczka prasowa Axel Springer Polska. Dodaje też, że sprawa jest w toku, dlatego firma nie chce udzielać dodatkowych komentarzy.

Źródło: onet.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.