Facebook Google+ Twitter

Gigant wybrał się na zakupy. Po You Tube – czas na JotSpot

Jak donoszą Google News, The New York Times oraz seattlepi.com, Google przejęło firmę JotSpot, która tworzy narzędzia umożliwiające tworzenie wiki's.

Wiki's to nic innego jak aplikacje, dzięki którym można wysyłać, udostępniać bądź aktualizować informacje. Jeśli zatem tworzysz bazę informacji np. dla Wikipedii – wiesz, o co chodzi. Również w kwietniu Amazon.com umożliwił swoim użytkownikom wysyłanie, udostępnianie oraz aktualizowanie informacji na swoich stronach e-commerce (tworząc tym samym coś na wzór Wikipedii).

fot. zrzut ekranowy Umożliwianie internautom ingerencję w treść strony, tworzenie jej zawartości nie jest bez znaczenia. Wiedzą już o tym twórcy Yahoo czy Netflix – z takiego działania płyną korzyści. Osoby zainteresowane konkretnym tematem zawsze mogą zabrać głos w toczącej się dyskusji – ten głos właśnie może się okazać bezcenny. Współtworzenie portalu informacyjnego przynosi satysfakcję zarówno użytkownikom internetu (mam swój wkład w to, co powstało i z czego korzystają inni), jak i samemu właścicielowi serwisu (mój serwis się rozwija, informacje na konkretny temat stworzyła osoba, która rzeczywiście interesuje się tą tematyką, może być fachowcem w tej dziedzinie).

Bez wątpienia JotSpot pasuje do szeregu pozostałych narzędzi Google tj.: Google Kalendarz, Google Blogger, Google Writely. Co więcej JotSpot ma już swoich stałych użytkowników – są to głównie klienci biznesowi, którzy od czasu wykorzystania wiki's w celach biznesowych również są zainteresowani udziałem w tym przedsięwzięciu. Oczywiście JotSpot ma również wśród swoich użytkowników rodziny, studentów, ludzi niezwiązanych z biznesem. Kolejnym plusem JotSpot jest fakt, że przynosi faktyczne zyski – oferuje nie tylko usługi płatne, ale również produkty przeznaczone do sprzedaży.

Szczegóły finansowej strony transakcji nie są znane. Można sobie jednak wyobrazić, że są to „drobne” wydawane z kieszeni Google, w porównaniu z tym, co gigant zapłacił za You Tube. JotSpot na pewno nie straci na tej transakcji – serwis ma większe szanse na rozwój pod skrzydałmi Google (większa liczba użytkowników oraz szanse na zwiększenie swojego centrum bazy danych).

 

27 pracowników przeniesie się z oddalonej o 6 mil Palo Alto w stanie Kalifornia do siedziby Google w Mountain View.

 

Google od początku swojej działalności stawiało sobie za cel umożliwienie dotarcia do informacji użytkownikom internetu. Również ingerencja w te informacje, aktualizowanie ich, tworzenie, udostępnianie – internauci powinni mieć do tego prawo. Z drugiej strony ten ruch Google potwierdza tylko trend działań tej firmy - inwestuje coraz częściej w obszary nie związane bezpośrednio z wyszukiwarkami, a wróżące duże zyski na przyszłość.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Hmm... JotSpot potwierdza porażkę google jeśli chodzi o przechwycenie YouTube... Jeszcze nie tak dawno słyszałam, że przejęcie miało być już tuż, tuż, ale... niestety

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.