Facebook Google+ Twitter

Globalizacja pożera polskie marki

  • Źródło: IAR
  • Data dodania: 2008-07-15 09:15

"Rzeczpospolita" pisze, że za kilka lat z rynku mogą zniknąć nazwy takie jak Telekomunikacja Polska, Era czy POP. Światowe koncerny bez żalu rezygnują bowiem z niepasujących do ich strategii marek.

Netia, która kupiła Tele2 Polska razem z bazą ponad 700 tysięcy klientów, chętnie przejmie użytkowników tej firmy, ale marki już nie. Mirosław Godlewski, prezes zarządu Netii tłumaczy, że oszczędności na promowaniu tylko jednego brandu wyniosą 10 mln zł rocznie. Tymczasem wartość marki Tele2 można oszacować nawet na 90 milionów złotych.

Z kolei Grupa France Telecom szacuje oszczędności na unifikacji swoich licznych marek na 200 milionów euro. Ofiarą tych oszczędności może paść marka Telekomunikacji Polskiej, warta około 2,5 miliarda złotych. Zastąpienie jej globalną marką Orange było sygnalizowane już w 2007 roku, ale operator się wycofał. Oficjalnie utrzymuje, że żadnych decyzji jeszcze nie ma.

Możliwe, że pod markę Orange przejdzie większość usług grupy, w tym dostęp do Internetu i usługi dla biznesu, a Telekomunikacja Polska będzie obejmować tylko detaliczne usługi głosowe.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.