Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

46703 miejsce

Globalne zapędy Air Asia

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2009-10-27 16:10

O globalnej ekspansji taniej linii lotniczej rozmawiamy z Kathleen Tan, "żelazną damą" Air Asia, Szefową Regionalnych Operacji Komercyjnych w firmie.

Kathleen Tan, Regional Head of Commercial i de facto nr 2 w Air Asia. / Fot. Marek LenarcikMarek Lenarcik: Air Asia to tzw. tania linia lotnicza. Co to tak na prawdę znaczy? Czy to jak europejski Ryanair lub Easyjet?
Kathleen Tan: Ryanair i Easyjet mają inne modele biznesowe. Nie robimy lotów łączonych. Latamy jedynie z punktu A do punktu B. Nie musimy mieć stałych godzin lotów jak tradycyjne linie. Nasz rozkład może być inny każdego dnia. Jesteśmy jak każda inna tania linia lotnicza - zarezerwuj bilety przez internet z dużym wyprzedzeniem, a dostaniesz najlepszą cenę. Różnimy się w zakresie marki. Pozycjonujemy siebie jako linia dla sprytnych ludzi - oszczędź na locie i wydaj zaoszczędzone pieniądze na miły, pięciogwiazdkowy hotel, zakupy lub rozrywkę na wakacjach. Jeśli rezerwujesz hotel przez naszą stronę internetową razem z przelotem, to możesz trafić na niezłą ofertę, np. kup jeden nocleg, dostań jeden gratis. Organizujemy wakacje np. w Tajlandii, Wietnamie czy na Bliskim Wschodzie. Staramy się budować linię lotniczą, która jest stylem życia. Staramy się zbudować społeczność wokół naszej strony internetowej.

Zaaplikowaliście "tani" model biznesowy do długodystansowych lotów. Nikt przed wami jeszcze tego nie zrobił. Jak wam idzie?
- Jak dotąd doskonale. Nasze loty z Londynu do Kuala Lumpur mają 95 proc. obłożenia i czasami ciężko jest dostać miejsce. Mamy dwie klasy siedzeń na pokładzie, ale jakość obsługi się nie zmienia, dzięki czemu możemy zaoferować niskie ceny. Nasz model polega na tym, że płacisz za to, czego używasz. Jeśli nie chcesz tych wszystkich ekstradodatków, to nie musisz za nie płacić. Myślę, że akceptacja dla tego modelu w Azji jest bardzo wysoka. Inaczej niż w Ryanairze nasi pasażerowienie wybierają siedzeń po wejściu na pokład, ponieważ wielu Azjatów prosiło, abyśmy wprowadzili przypisane siedzenia. Obracamy samolot w 25 minut, a utylizacja naszych maszyn jest bardzo wysoka. Dzięki temu mamy dużo lotów.

Wspomniałaś, że obracacie samolot w 25 minut. Jak to jest możliwe, żeby wymienić pasażerów i bagaż, wyczyścić samolot i wystartować ponownie w 25 minut?
- Mamy wspaniałych ludzi, którzy dla nas pracują! Na dużych lotniskach zajmuje się tym nasza załoga. Kiedy zlecasz to firmie zewnętrznej, jesteś na łasce operatora. Na niektórych mniejszych lotniskach nasz rekord wyniósł 16 minut. Na lotach długodystansowych staraliśmy się nie przekroczyć 75 minut. Na niektórych lotniskach w Chinach dajemy radę w około 40 minut, bo przestrzeń powietrzna jest bardzo zagęszczona.

Wybrane dla Ciebie:


Zobacz inne materiały



Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

A w co konkretnie tak ciężko uwierzyć? :-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Coś takiego...czytam i czytam....oczom nie wierzę.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.