Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

25438 miejsce

Google bezkonkurencyjnym liderem wśród wyszukiwarek internetowych

Potentat z Mountain View zdeklasował konkurentów w segmencie wyszukiwarek internetowych, przejmując blisko 97 proc. tego rynku w Polsce.

 / Fot. materiały prasoweMało brakuje, by Google zdobył wyłączność na Polskim rynku witryn internetowych oferujących znajdowanie potrzebnych informacji w sieci.

Z badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że kolejny liczący się gracz w tym segmencie „NetSprint”, jako samodzielna wyszukiwarka internetowa, jest wykorzystywana tylko przez 1,3 proc. uczestniczących w badaniach internautów. Poniżej progu 1 proc. uplasowały się: Microsoft, Yahoo, Ask i Szukacz. Specjaliści uważają, że brak zdrowej konkurencji może prowadzić do zastoju postępowego, którego skutki mogą spowolnić rozwoju technologiczny w tej branży.

Dużą subiektywnością charakteryzuje się również sposób, w jaki dochodzi do pozycjonowania wyników w wyszukiwarkach. Mianowicie odpowiedzialny za nie jest algorytm, od którego zależy na którym miejscu znajdzie się poszukiwana fraza. Firmy, które za pomocą internetu chcą pozyskać nowych klientów, bądź też zdobyć jak najwyższy wynik w pozycjonowaniu, muszą liczyć się z zainwestowaniem proporcjonalnego budżetu w stosunku do konkurencji, jaką posiadają. Oznacza to, że wyszukiwarki internetowe coraz bardziej się komercjalizują, a pomagają im w tym wyspecjalizowane instytucje, które są odpowiedzialne za kwestie techniczne, umożliwiające chętnym, osiągnięcie jak najwyższego wyniku w pozycjonowaniu. Z raportu „Marketing w wyszukiwarkach”, którego partnerami byli: Money.pl oraz Interactive Adversting Bureau Polska wynika, że na SEM (Search Engine Marketing), czyli reklamę w wyszukiwarkach rodzime firmy przeznaczyły blisko 217 mln. Złotych, tylko w pierwszym półroczu 2010r.

Raport zaznacza również, iż budżet na przeznaczany na reklamy w wyszukiwarkach internetowych ma globalny trend, charakteryzujący się wzrostem. W raporcie zostały również przedstawione dane, które ukazują amerykański rynek wyszukiwarek Internetowych. Tutaj również liderem jest Google (64 proc.), jednak różnice procentowe jego konkurentów w tym segmencie, już nie są takie kolosalne jak w Polsce. Mianowicie, wyszukiwarka Yahoo jest wybierana, przez co piątego internautę korzystającego z takiego sposobu znajdywania informacji, a z Microsoftu korzysta co dziesiąty użytkownik. W raporcie znajduje się informacja, która stwierdza, że rynki tych dwóch ostatnich systematycznie się powiększają. Ponadto w Stanach Zjednoczonych w grze pozostaje jeszcze dwóch operatorów: Ask oraz AOL, których udział w rynku odpowiednio wynosi: 3,3 proc. oraz 1,8proc. Trend amerykańskiego rynku internetowego jest znacznie bardziej dojrzały niż w Polsce, co pozwala wnioskować, że i u nas może dojść nieoczekiwanych zmian.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

Zaprasza do mojego serwisu tematycznego:
www.komunikacjaniewerbalna.com.pl

jeśli podobał Wam się powyższy teks to na mojej stronie znajdziecie więcej! :)
Serdecznie zapraszam

Komentarz został ukrytyrozwiń
Tomasz Tomaszewski
  • Tomasz Tomaszewski
  • 11.02.2011 20:25

Za to na najważniejszym rynku w USA już od jakiegoś czasu mocno traci. Przez rok jego popularność spadła z 80% do 67%. Polska jest dla tych gigantów małym i niewiele znaczącym miejsce na robienie interesu. Nie ma się co dziwić, że MS sobie odpuszcza i z sukcesem koncentruje się na najważniejszych rynkach.

Komentarz został ukrytyrozwiń

chyba nie powinno być wątpliwości; Google stało się bardzo kultowe: stwierdzenia o doktorze Google, czy "wygoogluj to" czy nawet pojawienie się śmiesznych koszulek "F*ck Google, ask me" mówi samo za siebie...

Komentarz został ukrytyrozwiń

A były jakieś wątpliwości w ogóle? :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.