Facebook Google+ Twitter

Google podsumował rok. Ebola, MH17, mundial, Jared Leto i Conchita Wurst królowali w wyszukiwarce giganta

Google opublikował wideo "Year in Search 2014". W tym krótkim klipie oraz w prezentacji na specjalnej stronie gigant pokazał najważniejsze wydarzenia roku przez pryzmat wyszukiwań.

 / Fot. zrzut ekranu/YouTube"Podczas meczu Brazylia-Niemcy, gdy gospodarze przegrywali 0-5 po pierwszej połowie, w Niemczech liczba wyszukiwań hasła „najwyższe zwycięstwo podczas mistrzostw świata w piłce nożnej” - pisze Google. Najczęściej wyszukiwane były mecze: „brazylia – niemcy” „holandia – argentyna” „brazylia – chorwacja”. Finały Mistrzostw Świata królowały w wynikach wyszukiwania także w USA. Użytkownicy szukali ich dziesięć razy częściej niż finałów koszykarskiej ligi NBA.

Październik przyniósł 76-krotny wzrost wyszukiwania hasła "ebola" w porównaniu do marca. Była to piąta najczęściej wyszukiwana fraza w Google w 2014 r. Miało to związek z kolejnymi doniesieniami medialnymi dotyczącymi epidemii i zachorowań w Europie i Stanach Zjednoczonych. Użytkownicy Google pytali: "Co to jest ebola", "Jak roznosi się ebola", "Jak można zarazić się ebolą", "Skąd pochodzi ebola", "Jakie są objawy zakażenia ebolą".

"Gdy staraliśmy się dowiedzieć, co się stało, liczba wyszukiwań hasła „mh370” sięgnęła 200 milionów" - podaje Google i dodaje, że "hasło „mh370 znaleziony” było wyszukiwane 14-krotnie częściej niż „mh370 zaginiony”. Odzwierciedlenie w wyszukiwaniu miały też konflikty zbrojne. Częściej wpisywano w wyszukiwarkę zapytania: "gdzie jest Krym", "mapa Nigerii" i "historia Strefy Gazy".

„Jared leto”, „matthew mcconaughey” to najczęstsze wyszukiwania związane z tegoroczną ceremonią rozdania Oscarów. Inne nazwisko, które zyskało na popularności to James David Rodríguez Rubio. Zainteresowanie młodym kolumbijskim piłkarzem miało związek z bramką strzeloną w meczu z Urugwajem i jego transferem do Realu Madryt.

Po festiwalu Eurowizji gwałtownie skoczyła liczba zapytań dla hasła "Conchita Wurst". "Z danych wyszukiwarki wynika, że przyćmiła nawet własne idolki – Beyoncé i Lady Gagę" - twierdzi Google.

Czytaj także: Utrudniony dostęp do pornografii w sieci? Sejm zdecyduje


"Komputer do noszenia" - to zapytanie zyskało popularność po premierach takich urządzeń, jak inteligentne zegarki. W dziedzinie nowych technologii zwyżkowało też hasło "drony". Dzięki sondzie Rosetta doszło również do popularyzacji nauki. "Wyszukiwania hasła „sonda rosetta” wzrosły 29-krotnie z chwilą osiągnięcia przez nią celu, co podkreśliło wielki sukces świata nauki w tym roku" - czytamy na stronie Google.

Pełną prezentację Google można zobaczyć na stronie google.com/2014.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.