Facebook Google+ Twitter

Górnik jest... bezpieczny

  • Źródło: Dziennik Zachodni
  • Data dodania: 2007-12-16 10:13

Allianz Polska do końca grudnia przeleje na konto Górnika Zabrze 1,2 miliona złotych, miesiąc później pójdzie kolejna transza, wynosząca 1,3 miliona, a do końca marca przyszłego roku ten ubezpieczeniowy potentat stanie się właścicielem większościowego pakietu klubowych akcji.

Piłkarze Górnika mają powody do radości: będą grali z tradycyjnym logo na piersiach. / Fot. Fot. Mikołaj SuchanW ostatnich dniach pojawiły się wieści o tym, że ktoś z centrali Allianzu zamierza majstrować przy logo i barwach Górnika Zabrze. Takie przecieki, szczególnie na Śląsku, budzą wielkie emocje - kojarzą się z marcem 2003 roku, gdy z nazwy pierwszoligowego wówczas GKS Katowice zniknął historyczny trzyliterowy skrót, a jego miejsce zajął anonimowy "Dospel", co wywołało wśród sympatyków GieKSy wielką burzę.

- Nasze działania na pewno nie zmierzają do pojawienia się Allianzu w logo czy nazwie klubu - stanowczo mówi rzecznik tej firmy, Marek Baran. - Zamierzaliśmy jednak ogłosić konkurs lub sondaż, którego celem miało być wyłonienie jednego oficjalnego symbolu Górnika. Przejrzeliśmy bowiem wiele materiałów i natknęliśmy się w nich na co najmniej pięć wzorów. Dopiero po pytaniu zadanym przez waszego dziennikarza, zaczęliśmy sprawdzać dokumenty i okazało się, że logo klubu zostało sądownie zarejestrowane. Stało się to w 2005 roku, a ważność rejestracji opiewa jeszcze na osiem lat. Nasz konkurs nie miałby więc podstaw. W tej sytuacji działania skoncentrujemy na promowaniu właściwego znaku - przyznał rzecznik Allianzu.

Podobnie ma się sprawa klubowych barw. Nieoficjalnie wiadomo, że ludziom z firmy kojarzą się one z... flagą rosyjską. - Nasz pomysł ogranicza się jedynie do umieszczenia na fladze logo klubu. Nic więcej nie zamierzamy zmieniać - deklaruje Marek Baran.

Rzecznik zapewnia także, że nie ma projektu wejścia Allianzu do nazwy klubu. Jego zdaniem Górnik jest więc bezpieczny.

- Dzięki wejściu w klub nasza firma jest na Śląsku lepiej postrzegana i lepiej rozpoznawalna. Ale musimy też pamiętać o tym, że w marcu Górnik stanie się naszą spółką, a to oznacza, że jego wyniki finansowe będą rzutować na całą Grupę . Naszym najważniejszym celem jest wiec, oprócz wyników sportowych i wprowadzenia profesjonalnych standardow prowadzenia Klubu, osiągnięcie sytuacji, w której klub zacznie przynosić dochód. Zakładamy, że stanie się to najpóźniej za cztery lata - dodaje Baran.

Do tego czasu w Zabrzu ma już powstać nowy 30-tysięczny stadion, na który Allianz nie zamierza łożyć pieniędzy.

- Będziemy jednak pomagać w zdobyciu funduszy na obiekt i służyć swoim doświadczeniem - kończy rzecznik firmy.

Nowe logo w przyszłym roku jednak powstanie - z okazji 60-lecia Górnika.

- Przybędzie w nim wieniec laurowy. Będzie miało zastosowanie tylko w odznakach i w okolicznościowych wydawnictwach - zaznacza prezes klubu, Ryszard Szuster.

Rafał Musioł
-
POLSKA Dziennik Zachodni

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.