Facebook Google+ Twitter

Gorzki jubileusz FSO na Żeraniu. Kłopoty finansowe w 60. urodziny

Fabryka Samochodów Osobowych na warszawskim Żeraniu 6 listopada obchodziła 60. rocznicę wyprodukowania u siebie pierwszego samochodu. Niestety był to bardzo gorzki jubileusz. Zakonserwowane linie produkcyjne wciąż oczekują na nowego właściciela. Mało kto wierzy w zapewnienia o negocjacjach z tajemniczym "azjatyckim inwestorem".

"Czarne chmury" zbierają się nad FSO? / Fot. Cezary Piwowarski/ Free Software FoundationBranżowy magazyn "Classicauto", zajmujący się motoryzacją, w listopadowym wydaniu pisze o trudnej sytuacji fabryki na Żeraniu. Najgorsza w sytuacji FSO jest niepewność przyszłości. Nic nie zwiastuje poprawy, linie produkcyjne zostały zakonserwowane i wciąż oczekują na nowego właściciela. Mało kto wierzy w zapewnienia o negocjacjach z tajemniczym "azjatyckim inwestorem".

Ludziom, którym historia FSO nie jest obojętna przykro patrzeć na wyburzanie dwóch spośród najstarszych hal produkcyjnych: zakładu silników oraz odlewni, która pamięta jeszcze czasy kadłubów do Warszawy M-20. Serwis motofakty.pl przytacza wypowiedź Romana Kontarskiego, prezesa Polskiej Izby Motoryzacji, który jeszcze w latach 60. rozpoczynał przygodę z motoryzacją na Żeraniu: "Ubolewam z żalu nad zakładem, który współtworzył historię stolicy i był z nią nierozerwalnie związany przez dziesiątki lat".

Tu przeczytasz o: Zwolnieniach w FSO i nadziei w nowego inwestora

Tymczasem FSO rozpoczęło wyprzedaż majątku. Można było złożyć oferty kupna np. na obrabiarki do wałków rozrządu oraz piec ciśnieniowy. Dla miłośników motoryzacji bardzo ważne jest zachowanie toru testowego fabryki. Tor został kupiony przez Mennicę Polską S.A. z planem przeznaczenia terenu pod zabudowę. Według informacji zdobytych przez miesięcznik "Classiauto" tor na razie ma pozostać nienaruszony. Niestety nie wiadomo jak długo będzie można cieszyć się widokiem pochylonych łuków toru oraz pięćdziesięcioletnią, zachowaną w dość dobrym stanie kostką brukową. Niedawno na torze odbył się zlot na 60-lecie FSO, o którym mówiono, że to już ostatnia impreza w tym miejscu.

Mimo prób, nie udało się skontaktować telefonicznie z nikim, kto udzieliłby informacji na temat przyszłości fabryki.

Źródła:
Classicauto numer 62 listopad 2011r.
Motofakty.pl





Do Wiadomości24 możesz dodać własny tekst, wideo lub zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

puchacz
  • puchacz
  • 12.11.2011 16:10

przyznam gdy teraz patrzymy na warszawa garbus to piękny stylistycznie samochód i budzi na ulicy podziw no słowem cacko i drogie FSO ma być z czego dumne

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.