Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

123118 miejsce

Gotowanie na parze: smacznie, zdrowo, kolorowo

Gotowanie na parze staje się coraz bardziej popularną metodą przyrządzania potraw. Korzystają z niej nie tylko osoby na diecie, ale przede wszystkim ci, dla których ważna jest jakość spożywanych posiłków.

 / Fot. .Jest to metoda znana od wieków. Wraz z modą na prowadzenie zdrowego stylu życia zagościła ona już na stałe na stołach wielu z nas. Ten sposób gotowania polega na gotowaniu poprzez oddziaływanie na jedzenie gorącą parą. Można do tego używać specjalnych metalowych nakładek wkładanych do garnka. Są one tak skonstruowane że pokarm nie styka się z gotującą się woda. Zaletą ich jest niewielka cena sięgająca kilkunastu złotych.

Ostatnimi czasy na rynku pojawiło się wiele parowarów specjalnie do takiego gotowania przeznaczonych. I w tym przypadku obsługa jest prosta - wlewamy wodę, układamy żywność na półeczkach i włączamy. Tutaj koszt zakupu jest nieco większy.

Kilka zasad na początek:
1. Najlepsze do gotowania na parze są chude mięsa - ryby, kurczaki, indyk. Szybciej się ugotują, w przypadku innych gatunków mięs można poradzić sobie w ten sposób, że mięso zostanie najpierw zmielone i potem gotowane w postaci kotlecików.
2. Wszystko dzielimy na możliwie małe kawałki i układamy tak, aby nie sykały się ze sobą, co także skraca czas gotowania.
3. W czasie gotowania nie podnosimy pokrywki gdyż para ucieka i potrawa musi gotować się dłużej.
4. Na górnej półeczce układamy składniki, które nie będą dawać soku tak aby nie spływał on na dolną partię ( jeśli używamy parowaru)- chyba że nie przeszkadza nam by wszystko przeszło smakiem i zapachem tego co na górze.

Jeśli chodzi o zalety takiej metody gotowania to jest ich wiele. Można w łatwy i szybki sposób przygotować dania o niskiej zawartości tłuszczu, co jest świetnym ułatwieniem dla ludzi na diecie. poza tym warzywa tak przygotowane zachowują swój smak, naturalny kolor, co więcej zostają w nich cenne dla organizmu witaminy - inaczej niż podczas gotowania w wodzie, gdzie ich ubytek jest znacznie większy. Poza tym dzięki zachowaniu walorów smakowych warzyw możemy ograniczyć sól, bo i po co ją dodawać, kiedy można cieszyć się naturalnym smakiem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Paula LURR, Szczecin
  • Paula LURR, Szczecin
  • 19.11.2010 16:48

Otyłość. ŻYWIENIE RACJONALNE; wg: IRL KRAKÓW.
BH.502.
MOTTO: Człowiek jak każdy organizm żywy na naszej planecie TYJE z dwóch powodów GŁÓWNYCH.

1. PIERWSZY powód:
To spożycie zbyt dużej ilości tłuszczu, który wchłania się szybko w jelicie cienkim i odkłada jako tłuszcz już ludzki. Tyjemy od tłuszczu w tempie ekspresowym.

2. DRUGI powód:
To spożycie węglowodanów, ale tylko i WYŁĄCZNIE tych, które po spożyciu produktu zawierającego właśnie węglowodany, podnoszą poziom cukru wysoko, zmuszając trzustkę do wydzielania zbyt dużej ilości INSULINY, co skutkuje utworzeniem trójglicerydów, czyli również tłuszczu, głównie w górnych partiach ciała np. wychudzone osoby, a z fałdami tłuszczu na twarzy.

PUENTA:
CHLEB typu KR-IRL, zawiera dużo węglowodanów, ale NISKICH, tzn. daje energię, a nie powoduje otyłości oraz tworzy uczucie sytości. Zdecydowanie niezbędny w procesie odchudzania.
To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec WARTO !!

UWAGA:
Wszelki chleb upieczony w oparciu o każdą mąkę, zawiera WYSOKIE węglowodany oraz ogrom toksyn tj. konserwanty, spulchniacze, barwniki, polepszacze zapachu i smaku, przyczynia się do plagi otyłości i cukrzycy typu 2, u ludzi, ale u kotów i psów nim karmionych również.

WIEDZĄ o tym Chińczycy (1,2 mld ludzi) oraz Hindusi (900 mln), którzy ciągle pracują i skutecznie się rozmnażają, ponieważ jedzą ogromnie dużo energetycznych węglowodanów, lecz tych niskich w ryżu i kaszach. Ich energia nie ma sobie równych, nawet w sztukach walki gdzie jest to wyraźnie widoczne. Sukces życia dla współczesnego człowieka to konsumpcja NISKICH węglowodanów, tj. do 26% wzrostu, a wzorem są ludy Dalekiego Wschodu. PIWO jest dozwolone i po piwie się nie tyje, lecz po tym co się przy piwku zje np. tłuszcz i WYSOKIE węglowodany, tj. od 26,01% wzrostu.

KONKLUZJA finalna:
Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB typu KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk/24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

R E F L E K S J A:
INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze.
IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody. IG; to marketing, obłuda i biznes.

Zobacz też; CUKRZYCA typu 2, wg: IRL KRAKÓW.
Książka, pt._______: PORADNIK ŻYWIENIOWY człowieka w XXI wieku.
Wydanie drugie: zaktualizowane i uzupełnione. **
Skrót adresu strony w Internecie_______: MAGDALIRL
ADRES_______: http://www.magdalirl.com.pl/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.