Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4543 miejsce

Graj, ale nie trać czasu

Użytkownicy internetu coraz więcej czasu poświęcają na udział w grach, loteriach i konkursach dostępnych za pośrednictwem sieci. Dla większości jest to jedynie niewymagająca wysiłku umysłowego zabawa.

Graj, ale nie trać czasu / Fot. istokphoto.comInni potrafią odnieść z tego wymierne korzyści. Jak to robią?

Internet daje bardzo szerokie możliwości uczenia się, rozwoju osobistego, a nawet zarobkowania. Jego główną funkcjonalnością jest jednak zapewnianie rozrywki. Użytkownicy korzystają z przeglądarki, aby obejrzeć filmy, pograć lub znaleźć informacje i ciekawostki dotyczące ich zainteresowań. Zazwyczaj ich wędrówka po kolejnych stronach kończy się na otrzymaniu odpowiedniej dawki newsów ze świata celebrytów, przejrzeniu swojej skrzynki mailowej i obejrzeniu kolejnego odcinka ulubionego serialu.
Mniejszość stanowią osoby, które wychodzą z założenia, że nawet robiąc to, co lubią, mogą na tym zyskać. Grupę tę stanowią internauci gotowi do podjęcia nowych wyzwań lub sprawdzenia swojej wiedzy lub umiejętności szybkiego wyszukiwania informacji. Wiele portali internetowych wychodzi im naprzeciw, oferując nagrody np. za udział w konkursach lub wyrażenie swojej opinii o produktach danej firmy.

Skąd pomysł?


Zanim konkursy trafiły do Internetu, zostały bardzo dokładnie sprawdzone przez rynek radiowy i telewizyjny. Gry takie jak „Milionerzy” czy „Jaka to melodia” oferowały nagrody i gratyfikacje pieniężne uczestnikom, którzy rywalizowali na antenie, wykazując się wiedzą z różnych dziedzin i refleksem. Programy cieszyły się wielką popularnością, ponieważ widzowie w zaciszu własnych domów mieli szansę kibicować swoim faworytom i sprawdzać swoją wiedzę na dany temat. Stacje telewizyjne dzięki teleturniejom tego typu zyskiwały oglądalność, która przekładała się na wpływy z abonamentów i reklam. Ludzie jednak odchodząc od telewizorów, spędzają więcej czasu przed komputerem. Nie dziwi wobec tego fakt, że właściciele domen internetowych, chcąc zyskiwać na popularności, organizują konkursy z cennymi nagrodami. Środki na nie uzyskują od przedsiębiorstw, którym zapewniają reklamę lub badania opinii publicznej. Niektóre portale internetowe idą o krok dalej. Udział w zdarzeniu, nawet nie zakończony zwycięstwem, premiowany jest punktami. Po uzbieraniu ich odpowiedniej ilości użytkownik może wybrać jedną z dostępnych nagród rzeczowych.

Nisza rynkowa


Popularność konkursów, w których można wziąć udział za pośrednictwem sieci stale rośnie. Jest to przede wszystkim przejawem rosnącej niechęci do bezproduktywnego spędzania czasu przed ekranem komputera lub telewizora. Otrzymanie nagrody jest tu czynnikiem uzasadniającym branie udziału w czynności rozrywkowej. W innym przypadku za smartfona czy laptopa gracz musiałby zapłacić, tak wykorzystuje jedynie czas, którego nie zamierzał przeznaczyć na działania zarobkowe. Dostaje również namacalne potwierdzenie własnej wiedzy. Wcześniej rolę tę spełniały wspominane już konkursy telewizyjne. Niestety, nie każdy był na tyle odważny, żeby stanąć przed kamerami i wziąć w nich udział. W przypadku jednak zawodów internetowych znika problem tremy przed występami publicznymi czy lęk przed zmierzeniem się z przeciwnikiem twarzą w twarz. Plusem wzięcia udziału w internetowych zmaganiach jest to, że użytkownik ma wybór czy chce pozostawać anonimowy czy nie.

Jak wygrać?


W rzeczywistości kreowanej przez informację masową wiedza posiadana osobiście musi być wzmocniona zdolnością szybkiego wyszukiwania dodatkowych danych za pośrednictwem przeglądarki. Jak mówi Anna Dadacz, menager z portalu Qday.pl – Zdajemy sobie sprawę, że użytkownicy operują na ogromnych zasobach danych. Korzystają z książek, Internetu i pomocy innych osób. Dlatego staramy się nie wymagać specjalistycznej wiedzy, a raczej skłonić do myślenia. Premiowana jest więc nie tyle doskonała pamięć, co logika, spostrzegawczość i ciekawość świata.

Tak naprawdę zwycięzcami zostają wszyscy. Sponsorzy mogą reklamować się za pośrednictwem portalu, jego właściciele cieszyć się dużą ilością wyświetleń witryny www, a użytkownicy rywalizować i wygrywać nagrody zamiast marnować czas bezproduktywnie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.