Spot reklamowy jest parodią sceny z filmu “Everything you always wanted to know about sex" w reżyserii Wood'ego Allena. W reklamie widać plemniki czekające na sygnał do wyruszenia. Niestety, biedne, schorowane i niepełnosprawne plemniki nie mają siły, by spełniać swoje funkcje o czym informuje widza napis pod koniec filmu.
- Reklama jest częścią olbrzymiej kampanii Greenpeace dotyczącej wycofania z przemysłu niebezpiecznych substancji chemicznych, które mają wpływ na ludzkie zdrowie i środowisko, w którym człowiek przebywa - mówi dla Wiadomości24.pl Jacek Winiarski, rzecznik prasowy Greenpeace.
Kampania dotycząca toksycznych substancji w przemyśle zaczęła się już w 2004 roku. Punktem wyjścia dla kampanii było REACH - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów.
- Greenpeace przez 2 lata lobbował, by politycy w Sejmie głosowali zgodnie z zasadą substytucji, czyli obowiązkowego zastępowania niebezpiecznych substancji związkami bezpiecznymi dla człowieka i środowiska - dodaje Jacek Winiarski. W 2005 roku podczas glosowanie posłowie nie zgodzili się na zmiany. - Dla nas to i tak duży sukces, bo nasza sprawa trafiła do Sejmu - komentuje Winiarski.
Kampania, która informuje o wpływie chemikaliów na życie seksualne ma charakter międzynarodowy. - W zależności od sytuacji politycznej i stopnia świadomości w społeczeństwie jej przebieg jest inny w rożnych krajach. W Polsce ma ona okrojony zakres - wyjaśnia rzecznik prasowy Greenpeace.
Obejrzyj reklamę...
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?