Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

9203 miejsce

Grupa PKP na plusie. Zobacz, które spółki zarabiają, a które tracą

W ubiegłym roku grupa PKP wypracowała ponad 45 mln zł netto zysku – wynika z opublikowanego właśnie komunikatu finansowego. Jednak nie wszystkie kolejowe spółki zakończyły rok na plusie.

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zakończyła ubiegły rok na plusie / Fot. Serwis prasowy grupy PKPW 2010 roku cała grupa PKP osiągnęła zysk netto wynoszący ponad 45 mln zł. To znacząca poprawa względem roku 2009, kiedy grupa zanotowała stratę w wysokości 674 mln złotych. Ubiegłoroczny zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków, deprecjacji oraz amortyzacji wyniósł ponad 1,4 mld złotych.



„Czynnikami mającymi największy wpływ na uzyskane wyniki były m.in. skuteczna restrukturyzacja i odbudowa pozycji rynkowej przewoźnika towarowego, wzrost przychodów ze sprzedaży, ograniczenie kosztów finansowych oraz dokończenie procesu zmian majątkowych” - napisała w komunikacie grupa PKP.



Kto zyskuje, kto traci



Wśród spółek należących do grupy PKP, najlepszy wynik finansowy w 2010 roku zanotowała PKP SA - zysk netto 194 mln zł. Sporo zarobiła też zajmująca się obsługą sieci trakcyjnej spółka PKP Energetyka SA (zysk 132 mln zł). Na plusie (62 mln) znalazła się w ubiegłym roku spółka PKP Cargo SA. Przewoźnik towarowy rok 2009 zakończył z prawie 0,5 mld złotych straty. Nad kreską w 2010 roku znalazły się również: PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa, PKP Informatyka, TK Telekom oraz Szybka Kolej Miejska w Trójmieście.



Nie wszystkie spółki należące do grupy PKP mogą jednak poszczycić się dodatnim wynikiem finansowym. Najwięcej, bo ponad 440 milionów złotych straty zanotował zarządca kolejowej infrastruktury czyli PKP Polskie Linie Kolejowe. Spółka ma problemy, ponieważ przewoźnicy nie regulują na czas opłat za korzystanie z torów. Nic dziwnego, skoro sami przewoźnicy zakończyli rok 2010 na sporym minusie. Należący do grupy przewoźnik pasażerki, PKP Intercity ma na swoim koncie stratę wynoszącą ponad 136 mln złotych.



Wiadomości24 to serwis tworzony przez ludzi takich ja Ty. Wiesz więcej? Zarejestruj się i napisz swój materiał, dodaj zdjęcia, link, lub po prostu skomentuj. Tylko tu masz szansę, że przeczyta Cię milion!

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

A były plany połączenia LHSu z PKP Cargo , a wtedy byśmy chyba nie mogli przeczytać ze LHS zakończyło rok na plusie

Komentarz został ukrytyrozwiń

Macie racje ! Tylko gospodarczy pajac podzielił PKP. Ajes tak , że spółka - spółce płaci,a zamiast jeden podadek je kilka i np. zamiast 23 jest 69 % podatku i drogie bilety.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dlaczego na dworcach kolejowych brak dużych tablicowych rozkładów jazdy np.Włocławek Grudziądz nie wiadomo co jest przyczyną,prawdopodobnie lenistwo bo po co pasażer ma mieć na tablicy kiedy może sobie poszukać afiszowy rozkład jazdy.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Oświecony
  • Oświecony
  • 21.07.2011 00:33

Tylko idiota mógł podzielić majątek PKP na spółki.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.