Facebook Google+ Twitter

Halo! Tu internet. "Komentuj. Nie obrażaj"

Prezes IAB, Piotr Kowalczyk, na stronie www.komentujnieobrazaj.pl deklaruje: „Chcemy, aby stworzona przez nas akcja była platformą służącą do promowania wartości związanych z kulturalną komunikacją w internecie oraz zaprezentowania kodeksu kulturalnego komentowania Komentuj - Reaguj - Bądź Sobą".

Ta akcja to dobra, potrzebna decyzja. Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz firmy członkowskie uruchamiają społeczną akcję „Komentuj. Nie obrażaj". Celem przedsięwzięcia jest podniesienie poziomu kultury wypowiedzi w internecie. Jako pierwszy krok opracowano badania diagnozujące stan dyskusji w polskiej sieci, następny to promowanie kulturalnego zachowania się w wirtualnym świecie. Pomysłodawcą akcji jest
Onet, a patronem honorowym Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Prezes IAB, Piotr Kowalczyk, na stronie www.komentujnieobrazaj.pl
deklaruje: „Chcemy, aby stworzona przez nas akcja była platformą służącą do promowania wartości związanych z kulturalną komunikacją w internecie oraz zaprezentowania kodeksu kulturalnego komentowania Komentuj - Reaguj - Bądź Sobą. Planujemy także, aby serwis był narzędziem ułatwiającym internautom zgłaszanie pojawiających się w sieci obraźliwych treści - dzięki temu sami użytkownicy będą mogli zadbać o kulturę wypowiedzi w wirtualnym świecie.

Akcja Komentuj. Nie obrażaj jest wkładem branży internetowej w dyskusję dotyczącą tego czy faktycznie internet jest miejscem, w którym w sposób szczególny swój wyraz znajduje chamstwo i nietolerancja”.
Opierając się o naukowe badania (do wglądu: komentujnieobrazaj.pl) Prezes Piotr Kowalczyk uważa, że „internet nie różni się pod tym względem od innych kanałów komunikacji międzyludzkiej”.

Badania przeprowadzone wspólnie przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska i Szkołę Wyższą Psychologii Społecznej wykazały, że wypowiedzi, które mogą być uznane za obraźliwe, to minimalny odsetek wszystkich wypowiedzi i całej aktywności komunikacyjnej osób, które korzystają z internetu na różnych płaszczyznach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Akcja bardzo potrzebna, tylko bardzo sceptycznie myślę o jej skuteczności. Internetowa społeczność, jak każda inna gromadzi wokół siebie typy pozytywne i typy negatywne. Te ostatnie zwykle są bardziej aktywne w dokładaniu bliźnim i będą to czynić tak długo, jak długo nie będzie zagrożona ich anonimowość i bezkarność. Może rozwiązaniem byłoby umożliwienie komentowania artykułów tylko przez zarejestrowanych uzytkowników, tylko że taka bariera znacznie ograniczy krąg czytelników.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Potrzebna akcja i dobrze, że powstał taki artykuł.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.