Facebook Google+ Twitter

HoloLens - antystresowe okulary od Microsoftu

Okulary wirtualnej rzeczywistości stają się coraz powszechniejsze. Microsoft postanowił iść o krok dalej i zadbać nie tylko o o sprzęt, ale i o jego użytkownika. Czy to się uda?

 / Fot. MicrosoftW odpowiedzi na Oculus Rift i Google Glass, Microsoft zaprezentował własny projekt - HoloLens. Chociaż miało to miejsce w styczniu, to opublikowany niedawno wniosek patentowy wzbudził zainteresowanie miłośników technologii.

Okulary, poza przenoszeniem użytkownika do świata rozszerzonej rzeczywistości, mają także badać poziom jego stresu. Będzie to możliwe dzięki czujnikom badającym puls, oddech, poziom potliwości, aktywność fal mózgowych czy natlenienie krwi. Urządzenie będzie analizować dane biometryczne w odniesieniu do obiektów na których skupiamy wzrok. Jeśli któryś z nich wywoła uczucie stresu, okulary automatycznie zaproponują rozwiązanie, np. pomogą zidentyfikować obiekt.

W teorii wygląda to ciekawie, jednak twórców czekają jeszcze ogromne wyzwania. Problemem jest to, że każdy organizm ma nieco inne parametry i to, co u jednego oznacza stress, u innego jest stanem normalnym. Rozwiązanie to może tez okazać się uciążliwe dla użytkowników, ponieważ komunikaty pomocy mają wyświetlać się automatycznie, co nie zawsze jest przydatne.

Zobacz też:
Windows 10 za darmo, nowa przeglądarka Spartan i okulary HoloLens. Poznaj nowości Microsoftu


Pozostałe funkcje HoloLens mają być zbliżone do innych urządzeń tego typu dostępnych na rynku. Najprawdopodobniej będą pracować na systemie Windows 10. Wiadomo także, że zainteresowany współpracą jest Samsung, który chcę wykorzystać tę technologię np. w produkcji nowoczesnego sprzętu medycznego.

Więcej informacji możemy znaleźć na https://www.microsoft.com/microsoft-hololens/en-us

Okulary wirtualnej rzeczywistości to już dosyć stara koncepcja, jednak dopiero najnowsza technologia pozwoliła na jej praktyczną realizację. Obecne urządzenia w niczym nie przypominają wielkich i nieporęcznych hełmów, które kiedyś były szczytem możliwości. Znacznie wzrósł też zakres zastosowania, to już nie tylko zupełnie nowy wymiar grania, ale także możliwość oglądania filmów w 3D czy łatwiejsza obsługa programów komputerowych.

Wszystko wskazuje na to, że już za kilka lat korzystanie z wirtualnych okularów stanie się równie powszechne, jak dostęp do internetu obecnie. Należy jednak uważać, aby wirtualna rzeczywistość nie zastąpiła nam tej prawdziwej.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.