Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2682 miejsce

Honda Civic VI generacji - wierny towarzysz podróży

Chciałem dziś opisać jeden z popularniejszych samochodów używanych, który może zakupić młody kierowca. Przedstawię mocne i słabe strony opisanego modelu.

 / Fot. Rudolf Stricker/CC 3.0Poszukując pierwszego samochodu mój wybór padł na Hondę Civic VI generacji. Model, który nabyłem to wersja 5-drzwiowa,
przedliftowa, wyprodukowana pod koniec 1996 r. w angielskich zakładach w Swindon.

Auto kosztowało około 6 tys. złotych i mam je już ponad 2 lata. Przejechałem nim około 50 tys km. Honda pochodzi z polskiego salonu w związku z czym jest dość ubogo wyposażona - posiada wspomaganie kierownicy, centralny zamek, elektryczne szyby oraz elektryczne lusterka.

Z samochodu jestem zadowolony nie przysparza problemów w codziennym użytkowaniu. Najdroższą dotychczas naprawą była wymiana pękniętej przedniej szyby. Jest to znana wada tego modelu. Rdza wchodzi pod podszybie i szyba pęka. Koszt wymiany wraz z szybą to około 400-450 zł w zależności od miasta.

Zawieszenie jest dość odporne na nasze drogi. Jednak stosując tanie zamienniki, nawet co 20-25 tys. kilometrów należy wymieniać sworznie w przednich wahaczach. Znajduje się tam konstrukcja wielowahaczowa więc mamy po 2 wahacze na koło.

Silnik zamontowany w moim samochodzie to najsłabsza jednostka napędowa - 1.4, 16V. Nadaje autu dość dobre osiągi jak na tę pojemność. Ale wymaga używania wysokich obrotów. Jest to typowy wysokoobrotowy silnik Hondy. Zużycia paliwa waha się między 6 - 6,5l na 100 km poza miastem do około 8 - 8,5l na 100 km w mieście.

Jednak największą bolączką Hondy Civic VI generacji jest słabe zabezpieczenie antykorozyjne. Jeśli ktoś będzie kupował ten model radziłbym zajrzeć pod plastikowe nakładki na progi, gdyż w większości egzemplarzy kryją się tam dziury. Drugim miejscem na które warto zwrócić uwagę są tylne nadkola również bardzo podatne na korozję. Poszukując samochodu do 7-8 tys warto zainteresować się tym modelem Hondy. Należy koniecznie sprawdzić stan blacharski. Doprowadzenie progów i nadkoli do stanu idealnego może pochłonąć nawet 3 tys. złotych. Silnik dobrze znosi duże przebiegi, jedynie z uszczelki pod pokrywą zaworów mogą pojawić się wycieki. Koszt naprawy nie jest wysoki - uszczelka OEM Honda kosztuje około 80 zł a wymiana koło 20-30zł.


Zarejestruj się i napisz artykuł
Znajdź nas na Google+


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.