Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6816 miejsce

Honda FCX Clarity i przyszłościowa technologia wodorowa!

Premiera miała miejsce na salonie w Los Angeles w 2007r, produkcję rozpoczęto w roku, natomiast dopiero 15 października 2009 we Frankfurcie odbyły się pierwsze europejskie jazdy testowe Hondą FCX Clarity.

Honda FCX Clarity / Fot. HondaTen mało popularny 4-dzwiowy sedan klasy średniej napędzany jest przez 100 kW stos pionowych ogniw wodorowych, uważany był przez wielu był za auto, które nie wejdzie nigdy do seryjnej produkcji – stało się jednak inaczej.

Aby zaoszczędzić energię, podczas hamowania jest ona magazynowana w baterii litowo-jonowej. Podczas naładowania do pełna zasięg pojazdu to 430 km. Osiągi jak na potrzeby europejskie nie są zachwycające, ponieważ maksymalną prędkość auta o mocy 136KM i maksymalnym momencie obrotowym 256 Nm, Honda określiła jako 160km/h. FCX ma 4,83 m długości, rozstaw osi 2,80m, a jego waga wynosi 1625 kg.

Jak działa FCX Clarity?
FCX Clarity wykorzystuje stos ogniw paliwowych typu V Flow, który w połączeniu z zwartym i wydajnym zestawem akumulatorów litowo-jonowych oraz z pojedynczym zbiornikiem na wodórHonda FCX Clarity / Fot. Honda napędza silnik elektryczny. Ogniwa paliwowe są głównym źródłem zasilania pojazdu. To tu wodór łączy się z tlenem atmosferycznym, a energia powstała w skutek tej reakcji przetwarzana jest w moc elektryczną, która napędza pojazd. **

W europejskiej wersji wyposażeniowej Honda oferuje m.in.:
- Struktura nadwozia zapewniająca bezpieczeństwo w przypadku uderzenia każdej ze stron
- Projekt nadwozia pozwalający zmniejszyć obrażenia pieszych w razie wypadku
- Układ ograniczający skutki kolizji CMBS + system automatycznego napinania pasów (pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera siedzącego z przodu)
- Boczne poduszki kurtynowe
- Boczne poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera siedzącego z przodu)
- Czołowe poduszki powietrzne (kierowcy i pasażera siedzącego z przodu)
- Układy dbające o bezpieczeństwo transportowanego wodoru i pokładowego układu wysokiego napięcia
- Układy dbające o bezpieczeństwo podczas tankowania wodoru**

** Źródło Honda

Honda FCX Clarity / Fot. HondaCo prawda Honda wprowadziła już na rynek europejski auta z techniką wodorową, niestety nadal nie ma gdzie tankować tych aut. W chwili obecnej zbudowanych zostało przez sieć kilka stacji w Kaliforni, ponieważ to tam debiutowało auto i początkowo tylko tam była możliwość leasingowania auta za 600$ miesięcznie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.