Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

25319 miejsce

Hotelowa siłownia skrojona na miarę

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2013-01-28 00:58

Na przestrzeni lat diametralnie zmienił się wizerunek siłowni. Nie kojarzą się już z ciemnymi, dusznymi pomieszczeniami w piwnicach, teraz są to miejsca nowoczesne i pełne wygód.

Minimalna powierzchnia do zorganizowania wyposażenia siłowni w hotelach i pensjonatach / Fot. Tomasz ZgóreckiDbanie o swoje zdrowie i kondycję nie jest już niczym dziwnym, stało się niemalże modne. Również posiadanie hotelowej salki fitness czy siłowni przy dzisiejszej konkurencji stało się standardem. Podróżni często właśnie przy wyborze danego miejsca pobytu, kierują w dużej mierze tym, czy dany hotel posiada dostępną dla gości i dobrze wyposażoną siłownię.

Na rynku istnieje cała gama sprzętu fitness oraz profesjonalnych maszyn do siłowni. Jednak większość tego sprzętu jest przeznaczona do komercyjnych klubów lub do domu. Kupowanie sprzętu profesjonalnego do hotelowej siłowni tak często narzucane przez sprzedawców wiąże się z niepotrzebnymi kosztami - potencjał takich maszyn i tak nie zostanie wykorzystany. Działa to też w drugą stronę - często menedżerowie hoteli decydują sie w ramach oszczędności na jak najtańszy sprzęt. Skutkuje to tym, że do siłowni trafiają urządzenia przeznaczone do domu zaprojektowane dla znacznie mniej intensywnego użytkowania - oczywiście bez odpowiedniej gwarancji. Po kilku miesiącach maszyny się psują, a serwisowanie spada na właściciela maszyny. Mając to na uwadze powstają specjalne linie sprzętu przeznaczone z myślą o użytkowaniu w hotelowych salkach fitness. Są one pozbawione zbędnych funkcji - badania i doświadczenie pokazują, że użytkownicy urządzeń cardio w większości nie korzystają w ogóle z wbudowanych w programów (np. programy regulujące tętno czy testy sprawności), według badać tylko 5% osób korzysta z wbudowanych programów treningowych.

Właściciel hoteli przy doborze sprzętu powinni decydować się na urządzenia półkomercyjne (tzn. gwarancja “light commercial”) idealnie spełniające swoje zadanie w hotelach. Firmy dysponujące większymi środkami często decydują się na zdywersyfikowanie źródeł dochodu ze sprzętu fitness i postanawiają udostępniać go, nie tylko gościom hotelowym, ale i osobom z zewnątrz. Na ten cel potrzebne będą urządzenia profesjonalne, które pozwalają na ćwiczenie 24h na dobę. Często hotelarze planują ominąć barierę cenową i wybierają sprzęt nieodpowiedni. Ich “przebiegłość”
na szczęście zostaje zweryfikowana, gdyż urządzenia cardio, które pochłaniają lwią część budżetu, posiadają wbudowane tachografy rejestrujące długość działania. W momencie, gdy producent odkryje nieprawidłowe wykorzystanie urządzenia, gwarancja niestety jest zrywana, a serwisowanie musi sfinansować z własnej kieszeni.


Obiekty hotelowe chcące zaoszczędzić pieniądze, nie inwestują w dodatkowe atrakcje takie jak sala fitness, spinning czy cardio. Podejmują działania zbyt późno, nie będąc w stanie doścignąć konkurencji. Hotele bez względu na przestrzeń czy małe przytulne dla gości hotelowych, czy duże można bez problemu zagospodarować dowolnym sprzętem kulturystycznym i fitness. Oto kilka wielkości, które warto przeznaczyć na poszczególne strefy:



Tab1. Minimalna powierzchnia do zorganizowania wyposażenia siłowni w hotelach i pensjonatach

W hotelach, które posiadają np. 20-30m2 potrafimy połączyć trzy strefy wolnych ciężarów, cardio oraz maszyn siłowych i na tej podstawie tworzymy siłownie spełniającą wszystkie wymogi.Będzie się to wiązało z
kolejkami do niektórych bardziej obleganych urządzeń takich jak lubiane przez gości hotelowych bieżnie elektryczne czy rowerki treningowe.

Bardzo przydatne przy zagospodarowaniu przez nas powierzchni hotelowych okazują się szczegółowe plany budynku, dzięki którym nasi projektanci mogą przygotować przykładowe plany rozmieszczenia urządzeń (obrazek poniżej) oraz wycenę, które mogą zostać swobodnie zweryfikowane przez hotel zanim przystąpimy do inwestycji.
Na powyższym schemacie poglądowo przedstawione zostało wyposażenie średniej wielkości siłowni.

Zatem pierwszym krokiem, w zadbaniu o klienta, na którym przecież od początku działalności chcemy zrobić dobre wrażenie, będzie inwestycja, w niepowtarzalne usługi dodatkowe, które podniosą prestiż nie tylko w rankingach hotelowych. Turyści coraz częściej szukają luksusu w naszym kraju, niestety nie wszędzie jeszcze go znajdą, dlatego warto pomyśleć o potencjale jaki niesie za sobą stworzenie miejsca relaksu i rekreacji, dzięki któremu staniemy się stałym azylem od zgiełku miasta.


Autor:
Specjalista ds. wyposażenia profesjonalnych siłowni Tomasz Zgórecki silownia.biz
tel.: 508 510 352
http://silownia.biz
e-mail: bok@silownia.biz
( )

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.