Facebook Google+ Twitter

Hybrydowa ofensywa Leksusa

Napęd hybrydowy staje się coraz bardziej popularny i do swojej oferty wprowadzają go kolejni producenci samochodów. Firma Lexus jako pierwsza zastosowała połączenie silnika spalinowego i elektrycznego w seryjnie produkowanym pojeździe.

W otwartym niedawno salonie Leksusa w Krakowie, który jednocześnie jest największą stacją producenta w Polsce, można znaleźć szeroką gamę samochodów z napędem hybrydowym.
Począwszy od SUV-a RX400h, o niesamowitych osiągach jak na tak ciężkie i masywne auto, poprzez GS450h, komfortowy i dający niesamowitą przyjemność z jazdy sedan, na LS600h, pierwszej na świecie luksusowej hybrydowej limuzynie, kończąc.

Napęd hybrydowy to najczęściej połączenie silnika spalinowego i elektrycznego. Silniki mogą pracować na przemian lub jednocześnie, w zależności od potrzeb, np. w mieście elektryczny, za miastem spalinowy. Silnik elektryczny może być prądnicą i ładować akumulatory lub kondensator w wyniku napędzania silnikiem spalinowym lub w wyniku hamowania silnikiem. W układach takich montowany silnik spalinowy ma moc wystarczającą do jazdy przy optymalnych parametrach pracy przy przewidywanej prędkości podróżnej. Jest to około 1/4 mocy silników obecnie stosowanych. Całość sterowana jest przez układ elektroniczny zapewniający optymalne wykorzystanie energii.

Zaletą układów hybrydowych jest, przede wszystkim, znaczące zmniejszenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin (obecnie spełniają najbardziej rygorystyczne normy w tym zakresie) oraz hałasu. Wadą jest natomiast wzrost masy i ceny pojazdu oraz większe wymiary i komplikacja układów głównie z powodu zastosowania akumulatorów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.