Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

70017 miejsce

I liga chce przyciągnąć sponsorów

Piłkarska Liga Polska (stowarzyszenie reprezentujące interesy klubów I ligi), chce przyciągać sponsorów i pieniądze do swojej klasy rozgrywkowej. Nowy zarząd PLP przedstawił plan działania, który ma przyczynić się do realizacji tego celu.

Program przedstawił dziś, urzędujący od 5 sierpnia, Prezes Zarządu Piłkarskiej Ligi Polskiej, Ryszard Adamus.

"Szybkość zmian i przekształceń na rynku generuje potrzebę nieustannego dopasowywania strategii do wymogów gospodarki. Zarząd PLP planuje stworzyć zespół składający się z profesjonalistów poszczególnych dziedzin. Zarządzanie sportem przez fachowców ma na celu uzyskanie optymalnych warunków dla rozwoju, klubów oraz zainteresowanie swoją działalnością sponsorów, w celu podniesienia wartości produktu sportowego jakim jest I Liga" - czytamy w uzasadnieniu dołączonym do "Programu Działania Zarządu Piłkarskiej Ligi Polskiej na sezon 2008/09".

Szymon Kapias (L) z GKS i Mariusz Magiera (P) z Górnika w akcji przy piłce podczas meczu 1/16 finału rozgrywek Remes Pucharu Polski , między GKS Katowice i Górnikiem Zabrze w Katowicach, 23 września. / Fot. PAPPlan zawiera 12 punktów. Wśród najważniejszych z nich Adamus wymienia regulację kompetencji na linii PLP-PZPN. Stowarzyszenie klubów z I ligi proponuje, aby PZPN przekazał na rzecz Piłkarskiej Ligi Polskiej kompetencje marketingowe, zostawiając sobie prawo do podejmowania decyzji organizacyjnych. Pierwszoligowcy liczą także na przychylność związku w innej sprawie. - Pragniemy uzyskać poparcie PZPN przy poszukiwaniu sponsora tytularnego - mówi Adamus.

W planie zapisane są także zmiany w statucie I ligi, zostaną one przedstawione prezesom klubów. Wśród nich znajduje się propozycja zapisu ograniczającego rotację drużyn w tej klasie rozgrywkowej. W tej chwili, co sezon trzy najlepsze drużyny awansują do wyższej klasy rozgrywkowej, a 6 najsłabszych spada do niższych lig. - Nie gwarantuje to stabilności, nie przyciaga sponsorów - twierdzi Adamus. W planach zarządu stowarzyszenia, co sezon tylko cztery drużyny opuszczałyby I ligę. Dwie najlepsze i dwie najsłabsze.

Wśród propozycji znajduje się także przekształcenie Polskiej Ligi Piłkarskiej w spółkę akcyjną. Zarząd PLP chciałby także, aby I liga zarabiała na transmisjach meczów w radiu i telewizji. W tym celu rozpoczęto rozmowy z ogólnopolskimi rozgłośniami radiowymi, prowadzone są także negocjacje z ogólnopolskimi stacjami telewizyjnymi (m.in. z TVP).

PLP chciałaby także, aby I liga otrzymywała większą ilość pieniędzy, pochodzących z puli wpłacanej do PZPN przez firmy prowadzące zakłady bukmacherskie. Obecnie związek dzieli całość tak, że połowa środków trafia na konto Ekstraklasy S.A, 25 proc. całej sumy zostaje przeznaczone na potrzeby Polskiego Związku i 25 proc. pieniędzy otrzymuje pierwsza liga.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.