Facebook Google+ Twitter

I ty masz głos w sprawie organizacji ruchu miejskiego

Do 11 lipca w siedzibie Biura Drogownictwa i Komunikacji m. st. Warszawy można obejrzeć plany rozwoju komunikacji miejskiej na najbliższe lata. Każdy może zgłosić swoje wnioski do tego projektu. Całe przedsięwzięcie jest próbą pogodzenia stanowisk wielu stron i ma służyć dobru ogólnemu.

Korki to utrapienie kierowców. / Fot. Grzegorz Mehring– Dyskusja jest otwarta. Celem tego przedsięwzięcia jest spełnienie oczekiwań mieszkańców Warszawy. Chcemy poznać priorytety mieszkańców – informuje Mieczysław Reksnis, szef Biura Drogownictwa i Komunikacji. Każdy wniosek zostanie rozpatrzony i niewykluczone, że pomysły warszawiaków na nowe rozwiązania komunikacyjne zostaną wdrożone w życie.

Jeśli nie umie się czytać mapy i nie zna się na planach to nic straconego. Pracownicy biura na Solcu pomagają w wypełnieniu formularza, tłumaczą zawiłości planu i konfrontują nowe pomysły z możliwością ich realizacji. Każdy też może spodziewać się uzasadnienia przyjęcia bądź odrzucenia jego wniosku. Ma powstać raport, w którym eksperci będą wspierać twórców planu w ocenie trafności tych wniosków.

Warto też zapoznać się z zadaniami, jakie władze miasta wyznaczyły w sprawie rozwoju transportu. Łatwiej jest wtedy zrozumieć istniejące w stolicy problemy i dążenia planistów do ich zmniejszenia lub rozwiązania. Wśród nich na uwagę zasługują zadania dotyczące poprawy bezpieczeństwa. Przewiduje się m.in. stworzenie zintegrowanej bazy danych zbieranych przez policję, służby miejskie oraz informacje posiadane przez towarzystwa ubezpieczeniowe i służby medyczne. Natomiast osoby poszkodowane w wypadkach będą mogły liczyć na pomoc prawną, psychologiczna i medyczną ze strony ośrodka pomocy ofiarom wypadków drogowych.

Planowanie organizacji ruchu drogowego to nie łatwa sztuka, trzeba godzić różne, czasem sprzeczne interesy wielu stron. W interesie miasta jest usprawnienie komunikacji w dobie coraz bardziej korkujących się ulic Warszawy, a także stworzenie takiego planu na terenach peryferyjnych. Jest to doskonała okazja do skonfrontowania oczekiwań ekologów, miłośników rowerów, młodszych i starszych mieszkańców Warszawy, a także inwestorów i wszelkich użytkowników dróg miejskich.

Wielkie miasta borykają się z problemem zatłoczonych centrów. W stolicy to nieudogodnienie jest szczególnie widoczne. – Dlatego Warszawa, tak jak inne europejskie stolice, musi zdecydować się na taką strategię organizacji ruchu, która skuteczne ograniczy wjazd do Śródmieścia – wyjaśnia Mieczysław Reksnis. – Być może będą to opłaty za wjazd do Centrum, być może ograniczony czas parkowania, a może ktoś podsunie jeszcze inny pomysł – dodaje.

Tak ma powstać Strategia Zrównoważonego Rozwoju Transportu, która zostanie potem przedstawiona Radzie Warszawy. Takie działania mają ułatwić i przyspieszyć realizację zawartych w niej zadań. Urząd miasta zaprasza mieszkańców Warszawy i okolic na spotkanie otwarte poświęcone zaprezentowaniu tego dokumentu, które odbędzie się w dniu 23 czerwca o godz 17. w Sali Koncertowej na VI piętrze PKiN.

Siedziba urzędu mieści się przy ulicy Solec 48, plany zaś są dostępne w pokoju 201 w godz. 9-15. Jeśli komuś nie uda się ich obejrzeć do tego czasu, to plik z planem oraz formularz zgłoszeniowy jest dostępny na stronie urzędu miasta. Wnioski można składać do końca lipca.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 17.06.2008 18:49

Przekartkowałem jeden z tych dokumentów. Autorzy ustalili, że w centrum miasta jest strasznie dużo wszystkiego a samochodów to już - z całą pewnością - zbyt wiele i, że trzeba coś z tym zrobić.

W toku żmudnych badań i skomplikowanych obliczeń odkryto następującą zależność: im bardziej utrudni się wjazd do centrum - tym będzie w nim mniej samochodów.

Utrudnić wjazd będzie można przez fiskalizm i dezorganizację parkowania. Wjazd będzie płatny a ilość miejsc parkingowych limitowana (słownie: limitowana) także na działkach prywatnych. Tak przetrzebiona strefa płatnego parkowania - zostanie jednocześnie rozszerzona . Płacić się będzie także za przejazd mostami i tunelami.
To, co kiedyś wyśmiewano: tunel wzdłuż Wisły - stanie się teraz żyłą złota...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.