Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

2603 miejsce

Ile telewizja zarabia na reklamie?

Jak wynika z badań przeprowadzonych pomiędzy 20 a 26 maja, łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 467,89 mln zł, wobec 459,58 mln zł tydzień wcześniej.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tvn_auto.JPG / Fot. Q'bot/WikipediaWedług Nielsen Audience Measurement, gdzie szacunkowe dane zostały obliczone na podstawie oficjalnych stawek stacji TV, największy udział w wydatkach na reklamę pośród mediów telewizyjnych zajmuje TVN. W ciągu tygodnia udział wyniósł 16,79 proc. Oznacza to, że wpływy wyniosły 78,55 mln zł. Następną pozycję zajął Polsat z wynikiem 16,47 proc., czyli wpływami rzędu 77,08 mln zł.

Tuż za nimi znajduje się TVP 1 z sumą 38,21 mln zł, co daje 8,17 proc. udziału w rynku. TVP 2 zajęła czwartą pozycję z wpływami z reklamy na poziomie 31,13 mln zł, co daje 6,65 proc. udziału.

Jak podaje Nielsen przychody stacji TVN spadły o 6 proc. w pierwszym kwartale tego roku i wyniosły 343 miliony złotych. Spółka podaje, że ma problemy ze spadkiem przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego. Grupa zamierza w związku z tym nadal prowadzić program oszczędnościowy celem wyrównania dalszych ich spadków.


Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

To są ogromne kwoty, pewnie dlatego tak wiele ludzi przestaje oglądać tv, bo częściej są reklamy niż cała reszta.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.