Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ile telewizja zarabia na reklamie?

Redakcja
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tvn_auto.JPG
http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:Tvn_auto.JPG Q'bot/Wikipedia
Jak wynika z badań przeprowadzonych pomiędzy 20 a 26 maja, łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 467,89 mln zł, wobec 459,58 mln zł tydzień wcześniej.

Według Nielsen Audience Measurement, gdzie szacunkowe dane zostały obliczone na podstawie oficjalnych stawek stacji TV, największy udział w wydatkach na reklamę pośród mediów telewizyjnych zajmuje TVN. W ciągu tygodnia udział wyniósł 16,79 proc. Oznacza to, że wpływy wyniosły 78,55 mln zł. Następną pozycję zajął Polsat z wynikiem 16,47 proc., czyli wpływami rzędu 77,08 mln zł.

Tuż za nimi znajduje się TVP 1 z sumą 38,21 mln zł, co daje 8,17 proc. udziału w rynku. TVP 2 zajęła czwartą pozycję z wpływami z reklamy na poziomie 31,13 mln zł, co daje 6,65 proc. udziału.

Jak podaje Nielsen przychody stacji TVN spadły o 6 proc. w pierwszym kwartale tego roku i wyniosły 343 miliony złotych. Spółka podaje, że ma problemy ze spadkiem przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego. Grupa zamierza w związku z tym nadal prowadzić program oszczędnościowy celem wyrównania dalszych ich spadków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto