Według Nielsen Audience Measurement, gdzie szacunkowe dane zostały obliczone na podstawie oficjalnych stawek stacji TV, największy udział w wydatkach na reklamę pośród mediów telewizyjnych zajmuje TVN. W ciągu tygodnia udział wyniósł 16,79 proc. Oznacza to, że wpływy wyniosły 78,55 mln zł. Następną pozycję zajął Polsat z wynikiem 16,47 proc., czyli wpływami rzędu 77,08 mln zł.
Tuż za nimi znajduje się TVP 1 z sumą 38,21 mln zł, co daje 8,17 proc. udziału w rynku. TVP 2 zajęła czwartą pozycję z wpływami z reklamy na poziomie 31,13 mln zł, co daje 6,65 proc. udziału.
Jak podaje Nielsen przychody stacji TVN spadły o 6 proc. w pierwszym kwartale tego roku i wyniosły 343 miliony złotych. Spółka podaje, że ma problemy ze spadkiem przychodów ze sprzedaży czasu reklamowego. Grupa zamierza w związku z tym nadal prowadzić program oszczędnościowy celem wyrównania dalszych ich spadków.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?