Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

57341 miejsce

Instrukcja dla pacjentów na czas protestu lekarzy i nie tylko

Rzecznik Praw Pacjenta informuje, jak powinien zachować się pacjent, gdy lekarz zamiast recepty refundowanej, wystawi pełnopłatną.

Instrukcja dla pacjentów

Jeśli ubezpieczony pacjent, korzystający ze świadczeń zdrowotnych w placówce medycznej, posiadającej zawarty kontrakt z NFZ na udzielanie świadczeń refundowanych, otrzyma od lekarza receptę z pełną odpłatnością, chociaż przysługiwałby mu lek refundowany, powinien:
1) jak najszybciej zgłosić się do dyrektora danej placówki medycznej o wystawienie recepty z należną refundacją,
2) jeśli nie okaże się to skuteczne - niezwłocznie skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta za pośrednictwem ogólnopolskiej bezpłatnej infolinii 800-190-590 (nr dla tel. komórkowych i stacjonarnych) czynnej pn. – pt. w godz. 9.00 – 21.00,
3) w zgłoszeniu telefonicznym koniecznie przekazać niezbędne informacje tzn.:
- swoje imię i nazwisko bądź dodatkowo imię i nazwisko pacjenta jeśli osoba zgłaszająca nie jest pacjentem,
- adres, nr tel. kontaktowy,
- adres świadczeniodawcy, u którego została wystawiona recepta,
- datę zdarzenia,
- nazwę leku,
- nazwisko lekarza wystawiającego receptę na lek bez należnej refundacji,
- ewentualne uprawnienia (np. kombatant, inwalida wojenny, zasłużony honorowy dawca krwi),
- czy lek przepisany na recepcie dotyczy choroby przewlekłej,
- adres apteki jeśli recepta została już zrealizowana,
- zwięzły opis stanu faktycznego,

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.