Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

35089 miejsce

Internauci kontra Nikon Polska

Po ostatnich kontrowersjach dotyczących polityki Nikon Polska wobec społeczności internetowej doczekaliśmy się oficjalnego stanowiska firmy.

Jak wiemy od dłuższego czasu polski oddział firmy Nikon próbuje, w odpowiedzi na zarzuty dotyczące kiepskiego działania serwisu, uciszyć krytykujących. Wszystko zaczęło się, gdy powstała strona www.polishnikonservice.com, na której internauci mogli dzielić się swoimi doświadczeniami z wizyt przy ul. Postępu w Warszawie.

Gdy administracja forum.nikon.org.pl odmówiła jednoznacznego ukończenia podobnych praktyk na tym forum, Nikon Polska przeszedł do ofensywy, zasłaniając się ogólnoświatową polityką koncernu. Wymusili najpierw zmianę nazwy na stowarzyszeniu Nikon Klub Polska (obecnie Polskie Stowarzyszenie Fotograficzne Nikona), ostatnio również zagrozili sądem "za działanie na szkodę firmy" zarówno witrynie polishnikonservice jak i forum.nikon.org.pl, których właściciele zdecydowali o zmianie nazw tych serwisów.

Opisanie kulisów tej sprawy na stronie nikoniarze.pl przez Piotra Mileckiego (właściciela i administratora) wywołało burzę, na wielu serwisach (między innymi na optyczne.pl czy stronie Nikon Polska na popularnym Facebook'u) pojawiły się liczne głosy sprzeciwu wobec działań Nikon Polska.

Doczekaliśmy się w końcu oświadczenia Nikon Polska:

Szanowni Państwo,

Odnosząc się do komentowanych w Internecie działań Nikon Polska wobec domen posługujących się znakiem towarowym Nikon, chcielibyśmy wyjaśnić, że wiążą się one z inicjatywą dotyczącą spójnego wykorzystywania logotypu i marki Nikon. Podejmowane przez nas kroki obejmą wszystkie domeny przywołujące w nazwie słowo Nikon, niezależnie od profilu ich działalności. Działania te mają na celu zapewnienie zgodnego z polityką korporacyjną oraz z prawem wykorzystywania zastrzeżonego znaku towarowego Nikon.

Jednocześnie chcielibyśmy zapewnić, że działania te w żadnej mierze nie są wymierzone przeciwko społecznościom naszych Klientów oraz fanom marki. Każda inicjatywa przez nich podejmowana jest cennym źródłem informacji, jakie obszary naszej aktywności wymagają ewentualnych zmian. Cieszymy się, że hasło Nikon jest przez nich często przywoływane, jednak musimy dbać, by pojawiało się w kontekście, który nie wprowadza odbiorców w błąd. Polityka firmy Nikon w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz znaku towarowego ma dać gwarancję rzetelności komunikatów sygnowanych marką Nikon. Liczymy na wyrozumiałość wszystkich osób, dla których zaistniała sytuacja stwarza jakiekolwiek niedogodności.

Z wyrazami szacunku,
Magdalena Michalska-Szmidt".
Kierownik marketingu i PR Nikon Polska"

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.