Internauci odkryli planetę, krążącą w układzie czterech gwiazd

Wszechświat fascynuje swoją niezwykłą budową i nieskończoną przestrzenią, w której roją się miliardy obiektów, m.in. podobnych do tych, jakie znamy z Układu Słonecznego. Astronomowie i internauci odkryli nową planetę z czterema gwiazdami.

W rozległych przestrzeniach wszechświata, z miliardami obiektów kręcących się nieustannie po swoich orbitach, zespół międzynarodowy astronomów: amerykańskich, brytyjskich i szwajcarskich, odkrył nieznaną dotąd planetę, krążącą w układzie czterech słońc (gwiazd). W niezwykłym odkryciu niezwykłej planety, pomogli naukowcom internauci, którzy z ciekawości i zainteresownia biorą udział w społecznościowym projekcie naukowym PlanetHunters.org (czyli OdkrywcyPlanet.pl).

Nowo odkryta planeta z czterema słońcami otrzymała na mapie wszechświata oznaczenie "PH1", a informację o jej odkryciu zaprezentowano podczas 44. spotkania Sekcji Nauk Planetarnych Amerykańskiego Towarzystwa Astronomicznego, które trwa obecnie w Reno w Nevadzie (USA). Dotąd astronomowie znali jedynie sześć planet w układach podwójnych gwiazd. Nie znano jednak jeszcze żadnej, która znajdowałaby się w układzie aż czterech gwiazd.

Według astronomów ta pierwsza planeta "w układzie czterokrotnym" została zidentyfikowana przez internautów, którzy regularnie biorą udział w projekcie "Planet Hunters". W jego ramach - chętni wciąż mogą nieść pomoc w wyszukiwaniu oznak potencjalnych planet, w danych uzyskiwanych przez Kosmiczne Obserwatorium Kepler – informuje serwis dziennik.pl.

Przypomnijmy - kosmiczne obserwatorium Kepler, wyniesione w przestrzeń kosmiczną w marcu 2009 roku, daje możliwość (i umożliwia), dzięki amerykańskiej agencji NASA, znalezienia pozasłonecznych globów, wielkości planety Ziemia. Orbitalny teleskop Keplera ma zadanie przesyłać na Ziemię dane o 170 tysiącach gwiazd.

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.