Facebook Google+ Twitter

Internetowa kawiarnia dla "ludzi z branży"

W sieci pojawił się portal społecznościowy dla dziennikarzy. Czy odniesie sukces w społeczności "ludzi mediów" i branż pokrewnych?

W styczniu uruchomiono portal, którego głównym celem jest tworzenie przestrzeni w sieci dla osób związanych z szeroko rozumianą komunikacją: mediami tradycyjnymi i elektronicznymi, marketingiem, public relations, telekomunikacją czy kulturą.
Według twórców – Cafe, to także znakomita okazja do tworzenia branżowych mini-społeczności, spotykania się profesjonalistów i ekspertów.

Ale czy taki cel, rzeczywiście powinien być celem priorytetowym? Szczepan Sadurski – polski satyryk i dziennikarz, zarejestrowany użytkownik Cafe, choć pochwala idee tworzenia serwisu branżowego, nie podoba mu się to, że użytkownicy są bojaźliwi i zamknięci w sobie.

Młodzi ludzie liczą, że taki portal pomoże im zrealizować dziennikarskie ambicje. Właśnie dlatego Agata Niedzielczyk - młoda dziewczyna, która wiąże swoją przyszłość z mediami - zarejestrowała się w tym portalu. Jak sama przyznaje: - Zachęciła mnie myśl, że może dzięki temu portalowi poznam ciekawych ludzi i wielu dziennikarzy i, że ułatwi mi to spełnienie swoich marzeń na przyszłość w związku z dziennikarstwem.

Jak twierdzą użytkownicy - brakuje wielu aplikacji, by umilić czy rozbudować korzystanie z tej swoistej kawiarni. Michał, aktywny użytkownik Cafe uważa, że - główny problem tkwi w tym, że brakuje dobrze rozbudowanej opcji nawiązywania kontaktów z osobami ze swojej aktualnej czy byłej firmy. Coś na wzór modelu zastosowanego w Nasza-klasa.pl. Mimo to, zapytani przeze mnie użytkownicy o główną idee portalu, czyli integracji ludzi z branży szeroko rozumianej komunikacji, stwierdzają jednoznacznie, że jest to pomysł godny uwagi, a dobrze pokierowany, wypełni lukę w tej części internetu.

Mgr Julita Podruczna zapytana o fenomen portalu nasza-klasa.pl przez Basię Salamon w artykule Nasza-klasa - wirtualny powrót do przeszłości, odpowiedziała: - Z psychologicznego punktu widzenia najważniejszym motywem, jaki towarzyszy ludziom korzystającym z serwisów tego typu jest motyw afiliacji, czyli bycia w grupie z ludźmi, z którymi łączą nas wspólne doświadczenia.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.