Facebook Google+ Twitter

Internetowy respondent. O badaniach rynku w sieci

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-06-17 11:14

Obroty branży badań opinii i rynku w Polsce wyniosły w 2009 r. ponad 500 mln złotych. Eksperci są zdania, że rynek ten jest wciąż jeszcze stosunkowo płytki. Branża ciągle się rozwija, nie przeszkodził jej nawet w tym ogólnoświatowy kryzys gospodarczy. Jednak rozwój technologiczny i zmiany dynamiki życia ludności mogą mieć wpływ na rynek badawczy w Polsce.

Commons.wikimedia.org/wiki/File:Internetanschlüsse.PNG Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 Generic Poziom dostępu do internetu na świecie. / Fot. CedricBLNNa temat nowych rozwiązań w pozyskiwaniu respondentów do udziału w badaniach marketingowych mówi dr Adam Czarnecki, Wiceprezes Zarządu w ARC Rynek i Opinia.

Jakie wyzwania stoją obecnie przed branżą badawczą w Polsce?
- Jednym z największych wyzwań dla branży badawczej w Polsce jest zachęcenie respondentów do udziału w badaniach. Malejące zainteresowanie z ich strony wiąże się ze znacznym wzrostem liczby przeprowadzanych badań oraz ze zmianą dynamiki życia we współczesnym świecie. Ludzie podejmują coraz więcej aktywności i coraz bardziej cenią swój czas wolny. Co za tym idzie, sceptycznie podchodzą do udziału w badaniach.

Nie wypracowano jeszcze w pełni efektywnych sposobów na zmianę tej tendencji. Na pewno rozwiązaniem nie jest obdarowywanie respondentów coraz to bardziej kosztowymi nagrodami. Chodzi bardziej o wytworzenie w nich poczucia, że udział w badaniu w jakimś stopniu może przysłużyć się do poprawy ich życia poprzez lepsze dostosowanie różnych rozwiązań do ich potrzeb.

Jeszcze jednym wyzwaniem związanym z realizacją badań jest rozwój technologii. Coraz więcej osób przerzuca się z telefonów stacjonarnych na komórkowe. Pojawia się więc problem reprezentacji i właściwego dobierania próby badawczej przy badaniach telefonicznych.

Co można z tym zrobić? Jak można temu zaradzić?
- Odpowiedzią może być Internet. Ludzie spędzają tam więcej czasu i podejmują
wiele aktywności. Z perspektywy badacza medium to staje się więc naturalnymi miejscem dotarcia do respondenta, a badania online realną alternatywą dla tych wykonywanych klasycznymi metodami. Wykonuje się je m.in. na panelach internetowych, gdzie o wiele łatwiej o właściwy dobór respondentów i próby. Można więc śmiało powiedzieć, że Internet jest nowym kanałem prowadzenia wywiadów, który nadąża za zmieniającą się rzeczywistością.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.