Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

855 miejsce

Intrygująca cenzura plakatu reklamującego książkę Coelho

Dlaczego ocenzurowano plakat promujący najnowszą książkę Paulo Coelho? Czy obawiano się, że dziecięca rączka sięgająca do kobiecej piersi obudzi niepoprawne skojarzenia wśród społeczeństwa?

 / Fot. okładka książkiSpróbujcie porównać okładkę książki Paula Coelho „Czarownica z Portobello” z promującym ją plakatem. Różnica może nie jest uderzająca, ale z łatwością rzuca się w oczy. Dla osób, które nie widziały plakatu wyjaśniam – sutek kobiecej piersi, widniejący na okładce książki został zasłonięty czarnym kwadracikiem.

Wszechobecna nagość



Trzeba przyznać, że ocenzurowanie okładki jest sprawą intrygującą. Zwłaszcza że kobiece piersi w dzisiejszych czasach nie są już tak szanowane jak kiedyś. Z licznych tabloidów łypią na nas twarze roznegliżowanych modelek, które "dziennikarze" starają się umieścić na jak największej liczbie stron. Nie mam pojęcia, czy to zwiększa poczytność gazet, ale na pewno wśród części odbiorców budzi niechęć. Jeszcze gorzej sprawa przedstawia się jeśli chodzi o okładki playboyów, na które można natknąć się w najmniej odpowiednich miejscach, takich jak np. ogólnodostępny segment z gazetami umieszczony na stacji benzynowej. Nie mogę tu nie wspomnieć o licznych bilbordach przedstawiających dziewczęta w skromniutkich bikini umieszczonych przy naszych drogach. Pamiętam, że kiedyś jakiś serwis informacyjny zastanawiał się nawet nad ich potencjalną szkodliwością, która przejawiałaby się w rozpraszaniu męskiej części użytkowników ruchu drogowego.

Skojarzenia stricte prorodzinne



Okładka książki – przynajmniej u mnie – nie wywołuje erotycznych skojarzeń. Wręcz przeciwne, muszę przyznać, że skojarzenia są zgodne z linią polityki naszego rządu czyli stricte prorodzinne. Z czym innym niż z miłością i macierzyństwem może kojarzyć się dziecięca rączka sięgająca do kobiecej piersi? Dlaczego więc na plakacie okładkę ocenzurowano?

Zagubiona kobiecość



W dzisiejszych czasach widok nagiej kobiecej piersi nikogo już nie razi ani nie gorszy. Kobiece piersi już dawno przestały być utożsamiane z pewnego rodzaju sacrum. A przecież powinny być podziwiane i traktowane z należnym im szacunkiem. Może cenzorzy plakatu pragną uratować utraconą w dzisiejszym świecie kobiecość? A może bali się znaleźć w ogniu krzyżowych pytań typu: gdzie kończy się sztuka a zaczyna pornografia? Właśnie… gdzie? Najwyższy czas, aby specjaliści od marketingu spróbowali znaleźć na nie zadowalającą społeczeństwo odpowiedź.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (13):

Sortuj komentarze:

Heh, dzięki Miłka :) Swoją drogę nigdy nie zastanawiałam się nad faktem, że ten kwadracik może być chwytem reklamowym mającym wzbudzić niezdrowe zainteresowanie książką - a pewnie powinnam! Ale mam coś na swoje usprawiedliwienie - bardzo lubię książki Coelho, więc nie potrafię być w tym temacie obiektywna.

Komentarz został ukrytyrozwiń

A na pocieszenie, za to drobne nieporozumienie dostaniesz ode mnie plusa:) Pozdrawiam!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Agato źle mnie zrozumiałaś - nie chodziło o to, że ty robisz darmową reklamę, tylko że zasłanianie kobiecego sutka na bilbordach nią jest:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Tak czy inaczej - żadna tam "intrygująca cenzura plakatu...". Tylko zwykła reklama próbująca za wszelką cenę wzbudzić niezdrowe emocje.
Oczywiście, że to celowa "strategia marketingowa". Aczkolwiek głupia. Plakat wygląda teraz jakby to dziecko się do tej piersi podkopywało. I nikt rozsądny nie uwierzy, że obawiali się ciemnogrodu. Kiedy autocenzura takiego akurat plakatu sugeruje jedynie brak szacunku dla macierzyństwa. I świetnie się wpisuje w niechęć do (ciemnogrodzkiego) karmienia piersią. Zatem oceniłabym to raczej jako reklamowanie się za wszelką cenę przez próbę wywołania na siłę niezdrowych emocji. Żenada

Komentarz został ukrytyrozwiń

Szkoda, że autorka nie zapytała wydawcy dlaczego pojawił się ten kwadracik.

Komentarz został ukrytyrozwiń

To hipokryzja ze strony cenzorów, nagie piersi można zobaczyć choćby w reklamie mydła, czy szamponu, tymczasem w reklamie książki ma to być pornografią?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ta okładka jest najzwyczajniej w świecie brzydka.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Niestety w dzisiejszych czasach zbyt wiele osób zapomniało, że piersi są... dla dzieci.
Nie wymyślono ich do reklamowania piwa czy opon. A niestety w takim układzie przechodzą bez problemu, podczas kiedy ich nieerotyczna rola spotyka się z niechęcią i niezrozumiałymi podejrzeniami o erotyzm właśnie. Absurd do kwadratu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Miłka, to nie "reklama za darmo" tylko artykuł o plakatach, które widziałam. Zamieściłam kilka moich przemysleń, to wszystko ;) Byłam pewna, że nadaje się do działu Moje Trzy grosze, dlatego jest bardzo subiektywnie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Reklama za darmo. Ciekawe, czy celowo.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.