Facebook Google+ Twitter

iPad. Steve Jobs pokazał tablet

Dotychczas nie udało się stworzyć tableta wystarczająco użytecznego, tak żeby stał się urządzeniem popularnym. Czy nowy produkt Apple to zmieni? A może problem tkwi w samej koncepcji takiego urządzenia?


Steve Jobs podczas prezentacji iPada / Fot. EPAWspółczesny tablet, podobnie jak laptop, musi być urządzeniem multimedialnym. Powinien posiadać łączność z internetem (najlepiej na kilka sposobów), odtwarzać filmy i muzykę. Apple i tutaj punktuje (no, może oprócz braku wbudowanej kamerki). I jeśli założymy, że w przypadku sprzętu elektronicznego zapach nie jest cechą istotną, a smak obojętny - iPad zaspokaja wszystkie zmysły.

Co więcej - strategia Apple wychodzi daleko poza sprzedaż samego urządzenia technicznego. Klient nie kupuje odtwarzacza z 1 GB pamięci. Klient kupuje iPoda, który umożliwia zabranie ze sobą ulubionej muzyki. Klient nie kupuje telefonu. Klient kupuje stylowego iPhona. Nabywając produkt Apple, kupuje się styl życia, klimat, wartości, status. Klient kupuje emocje i nowe doświadczenia. Wraz z urządzeniem Apple, uzyskuje dostęp do swoistego ekosystemu. Apple zapewnia aplikacje i rozrywkę (iTunes). Wykorzystywanie podobnych zdobyczy 'marketingu doświadczeń' pozwala na szybsze zaakceptowanie nowości, identyfikowanie się z nią i budowanie relacji z marką. Proszę zauważyć, że o ile reakcje na niedomagania popularnych systemów operacyjnych są zazwyczaj wybuchowe i naładowane negatywnie, o tyle większość właścicieli iPhonów traktuje problemy z nimi jako wybaczalne niedogodności. Taka strategia przynosi rezultaty w postaci krociowych zysków. 

Można oczywiście wyjść z założenia, że iPad będzie się sprzedawał tylko dlatego, że jest (niewątpliwie) ładnym gadżetem firmowanym przez znaną markę. Należy jednak pamiętać, że to dalej produkt celujący w pewną niszę rynkową. Istnienie takiej niszy nie wydaje się być spowodowane trudnościami technicznymi. Chodzi tu raczej o rozbieżności na poziomie samej koncepcji.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

"he is calling you stupid" - LOL

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Jeżeli nie uda się to Apple, to komu?" Ano właśnie. Ale czy takie "odwrócenie procesu twórczego", które odkrywa lub nawet demaskuje przed nami autor, nie jest przypadkiem najjaskrawszą wersją konsumpcjonizmu?

Komentarz został ukrytyrozwiń

No troszkę pro-Apple tekst, aczkolwiek jeśli autor jest użytkownikiem produktów firmy to w pełni to rozumiem. Sam korzystam wyłącznie z laptopów Apple od prawie czterech lat. Nie dlatego, że uważam się za "elitę", a dlatego że od komputera wymagam pełnej niezawodności i kooperacji z użytkownikiem. Nie cierpię tracić czasu na ciągłe konfigurowanie, naprawianie, reinstalowalanie system i walkę z wirusami. Stylowy wygląd gadżetów to dla mnie jedynie dodatek.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Dziecko potrzebuje tej bliskości, żeby lepiej wyczuć urządzenie. Apple jest liderem w tej dziedzinie, ze swoim interfejsem multitouch, pozwalającym na kontrolowanie urządzenia więcej niż jednym palcem."
dalej nie dałem rady czytać...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wielki sukces marketingowy firmy Apple, który sam się napędza jak kula śniegowa. Trzeba o tym pisać bo wszyscy o tym piszą. Tak właśnie funkcjonuje super marketing. Wysokie ceny potwierdzają, że jest i będzie to sprzęt tylko dla "Elity".

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.