Facebook Google+ Twitter

Jak aktywnie pobudzać kreatywność pracowników

W siedzibie Agory przy ul. Czerskiej w Warszawie w piątek po godz. 9.00 rozpoczęła się kreatywna konferencja... Tak to nie pomyłka, bo impreza organizowana przez firmę Heureka poświęcona jest kreatywności w biznesie. Mnie najbardziej zainteresowała w programie prezentacja pt. User-generated creativity - konsumenci źródłem innowacji.

Pierwsza prezentacja jaką oglądają licznie zgromadzeni to "Budowanie klimatu innowacyjności w organizacji", której autorem jest Sergiusz Sawin z firmy Innovatika. - Przyszłość należy do tych, którzy dotknęli tam gdzie nie wolno - taką metaforą autor rozpoczął swoją wypowiedź. - Żeby budować innowacyjne organizacje trzeba mieć odwagę, ale i inwestować. Kiedy wieje wiatr zmian można budować schrony albo wiatraki podkreślał Sergiusz Sawin.

Kolejna ciekawa prezentacja to "Rewolucja czy ciągłe doskonalenie? Blue Ocean vs Kaizen" - miało być to starcie dwóch podejść. Niestety, zamiast dwóch prelegentów spierających się ze sobą, mamy tylko Jacka Kotarbińskiego, który przedstawia strategię Blue Ocean. Jego zdaniem innowacja to poszerzenie granic istniejących w danej branży, albo tworzenie czegoś zupełnie nowego, czego jeszcze nikt nie znał. Kotarbiński podkreśla, że łamanie schematów przez radykalne marki obecne na rynku jest skuteczniejsze niż kampanie przeraźliwie konserwatywnych marek, których nazwy po wyświetlonej reklamie nikt już nie pamięta.

Po przerwie Piotr Ogonowski opowiada o "Zarządzaniu innowacyjną firmą". - Małe i średnie firmy dużo szybciej są w stanie dostosowywać do zmian na rynku, łatwiej podejmuje się w nich decyzje - podkreśla Ogonowski. - Innowacyjna firma powinna obserwować bacznie otoczenie i wsłuchiwać się w reakcje rynku. Zdaniem prelegenta zmieniło się jedno: cykl wprowadzanie innowacji w ostatnich latach całkowicie się zmienił. Dlatego dziś obserwujemy rynek ciągłej zmiany, stałej innowacji. Nowa wizja pracownika to pracownik zarządzany przez cele.

"Przepis na pomysł" to temat jakim usiłuje zainteresować nas Wojciech Radziwiłłowicz, trener twórczego myślenia. Jego zdaniem kreatywność to umiejętność, którą można rozwijać - a ćwiczenie czyni mistrza. W twórczym myśleniu!

Michał Semczyszyn usiłował pokazać zebranym "Pułapki kreatywności". Jedną z nich jest reagowanie jedynie na wypowiedziane potrzeby, inną zadowalanie się dostatecznym rozwiązaniem. Pułapki są istotnym ograniczeniem w innowacyjnym myśleniu, a zatem w rozwijaniu produktów.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Szczerze? :)) Nudzisz... ja pewnie też :) Sporo rzeczy to banały, ale kilka jest ciekawych...

Komentarz został ukrytyrozwiń

To jest relacja, impreza się zaczęła, tekst będzie uzupelniany :))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.