Facebook Google+ Twitter

Jak ćwiczyć swoje ciało?

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2010-04-01 12:28

Za oknami wiosna. Pora pozbyć się zbędnych pozostałości po świętach bożonarodzeniowych, które już kilka miesięcy obciążają nasze ciała. Pogoda przestała już zniechęcać do ćwiczeń. Czas założyć wygodne buty i zrobić coś dla swojego zdrowia.

Jogging / Fot. http://commons.wikimedia.org/wiki/File:ISH_WC_WimbledonCommon1.jpgAle jak? Choćbyśmy bardzo chcieli, nie do końca zdajemy sobie sprawę, jakie ćwiczenia są dla nas odpowiednie i jak długo powinniśmy je wykonywać. Zamieszanie wywołują nawet doniesienia ze świata nauki. Rozbieżne informacje, które otrzymujemy nie tylko wywołują w nas niepewność, ale często zniechęcają do ćwiczeń.

Możemy sobie przecież wyobrazić, ćwiczącą godzinę dziennie, kobietę w średnim wieku, która dowiedziała się o badaniach opublikowanych w marcowym The Journal of Physiology. Naukowcy z Uniwersytetu McMaster w Ontario (Kanada) na podstawie swoich badań przekonują, że ćwiczenia interwałowe przy krótszym czasie dają porównywalne rezultaty do standardowych ćwiczeń przy dłuższym czasie. Może wystarczyć nawet 20 minut.

No tak, ale czym są ćwiczenia interwałowe? To taki sposób trenowania, podczas którego, przez krótki czas ćwiczymy najintensywniej jak jesteśmy w stanie, a następnie odpoczywamy przez czas równy ćwiczeniu.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

5*! Potwierdzam tezę: "Odrobina ćwiczeń jest lepsza niż nic. Dużo ćwiczeń jest lepsze niż odrobina." Preferuję jazdę rowerem, bo podobnie jak pływanie jest bezpieczną formą ruchu... :)
www.bicycl.yoyo.pl

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przeczytałem,podobało mi się.5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawy tekst:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.