Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

82143 miejsce

Jak dbać o formę zimą? [PORADNIK]

Wakacje to idealny czas na aktywny wypoczynek; wycieczki w góry, rower, bieganie po parku, czy wreszcie kajaki i żagle. Natomiast wycieczki zimą najczęściej kończą się przeziębieniem, katarem i antybiotykami.

 / Fot. RiderZniechęceni śniegiem i wiatrem całkowicie zapominamy o sporcie. Popełniając wykroczenie przeciwko swojemu zdrowiu.

Na jaki sport warto postawić zimą?  / Fot. Rider

Zima to doskonały moment żeby zadbać o formę na basenie. Firmy oferują gamę zajęć sportowo rekreacyjnych, od nowoczesnego aqua aerobicu, zumby, watsu po najbardziej tradycyjne i dające najwięcej korzyści zdrowotnych – pływanie.
 / Fot. Rider
Dlaczego akurat basen?


Trudno wymienić wszystkie zalety tej dyscypliny. Woda przede wszystkim odciąża – stwarza możliwość na rozluźnienie spiętych od codziennych stresów mięśni, ułatwia krążenie krwi w kończynach dolnych – tak bardzo przeciążanych w codziennej pracy! Nie do przecenienia wydają się możliwości jakie daje pływanie w rozwijaniu wydolności fizycznej. Pływanie w wolnym tempie, bez zatrzymywania, przez przynajmniej przez 30 minut poprawia wytrzymałość i pomaga zredukować tkankę tłuszczową. Umiejętność pływania wolno i bez zatrzymywania jest jednak zdeterminowana poziomem techniki. Nie da się pływać i spalać tłuszczu bez odpowiedniego poziomu techniki pływania. Na pewno warto zasięgnąć
w tym aspekcie porad specjalistów z tego zakresu – instruktorów i trenerów.  / Fot. Rider

Basen a zdrowie


W kontekście profilaktyki przeciążeń odcinka lędźwiowego i szyjnego kręgosłupa czy też stawów kolanowych odradza się pływania popularną żabką. Najlepszymi stylami do zdrowego i wydolnego pływania są kraul i grzbiet.
 / Fot. Rider
Higiena na basenie


Wybierając się na pływalnię należy pamiętać o podstawowych zasadach higieny. Dla ochrony innych, pływających w basenie po Tobie – pamiętaj żeby przed wejściem do wody wziąć prysznic. Do niezbędnika pływaka należą też okulary i dobry – nie uciskający głowy czepek. Nade wszystko jednak, sprawa najważniejsza, a najbardziej zaniedbywana – dobre klapki, które ochronią przed upadkiem jak i bakteriami i grzybami z podłogi pływalni! / Fot. Rider

Tekst powstał przy współpracy z Panem Łukaszem Smółką - fizjoterapeutą, osobistym trenerem; praca z dorosłymi oraz z dziećmi.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.