Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

19588 miejsce

Jak funkcjonuje "jedno okienko" w Warszawie?

- Pierwszego dnia pracownicy i interesanci trochę się denerwowali. Dla obu stron była to przecież nowość w praktyce - mówi Urszula Majewska, rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Warszawa-Śródmieście. Od 31 marca warszawiacy większość formalności związanych z zakładaniem i prowadzeniem firmy mogą załatwić w jednym miejscu - urzędzie dzielnicy.

Urząd Dzielnicy Warszawa- Śródmieście 09.04.2009 / Fot. Karol SzymańczakWprowadzenie w życie nowego przepisu nie stanowiło dla warszawskich urzędników większego problemu. Przygotowania trwały kilka tygodni, podczas których przeszkolono pracowników. - Jedyny problem jaki mieliśmy na etapie przygotowań, wynikał długiego okres oczekiwania na wzór nowych dokumentów, które ostatecznie dotarły do nas w ostatniej chwili - wspomina Urszula Majewska, rzeczniczka Urzędu Dzielnicy Warszawa-Śródmieście.

Pierwsze, nerwowe dni

Choć urzędnicy byli przygotowani, a sprawa nagłośnia, pierwsze dni obowiązywania nowych przepisów nie należały do najprzyjemniejszych. - Pierwszego dnia pracownicy i interesanci trochę się denerwowali. Dla obu stron była to przecież nowość w praktyce - wspomina przedstawicielka urzędu. - Trzeba pamiętać, że w nowym formularzu nie można się pomylić. Jedna niewielka „literówka” i musimy wypełniać cały druk raz jeszcze - uprzedza rzeczniczka.

Na czym polegają ułatwienia?

Urząd Dzielnicy Warszawa- Śródmieście / Fot. Karol SzymańczakW efekcie wprowadzonych zmian przy jednym, urzędowym okienku można załatwić szereg spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. - Nowe przepisy dotyczą założenia i zamknięcia działalności gospodarczej oraz nanoszenia formalnych zmian w już istniejących firmach - wyjaśnia Majewska. - Nie trzeba już biegać w tych sprawach z urzędu dzielnicy do urzędu skarbowego, a potem jeszcze po REGON, do urzędu statystycznego i do ZUS-u. Dziś wszystkie te formalności załatwi za nas urząd - dodaje.

Istnieje co prawda wyjątek, gdy wybieramy jeden z bardziej skomplikowanych systemów rozliczeń podatkowych i tak musimy udać się do urzędu skarbowego, ale pomimo tego cała procedura jest znacznie ułatwiona.

„Zerowe okienko” - dalsze unowocześnienia

Kolejnym etapem zmian, mających ułatwić przedsiębiorcom formalności, ma być możliwość załatwienia większości spraw przez internet. Żeby do tego doszło, każdy musiałby mieć elektroniczny podpis. Na razie pozostaje to w sferze pobożnych życzeń. - W dzisiejszych warunkach i tak musielibyśmy wzywać przedsiębiorców do urzędu, by złożyli osobisty podpis - komentuje rzeczniczka Urzędu Warszawa Śródmieście.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.