Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

12015 miejsce

Jak napisać materiał, który przyciągnie miliony?

Zastanawiasz się może czemu jest tak, że niektóre materiały mają mnóstwo odsłon i komentarzy, a inne wręcz przeciwnie. Czy znaczy to od razu, że są złe? Niekoniecznie. Ma na to wpływ wiele czynników - zależnych i niezależnych od nas...

Sonda

Promujesz swoje materiały?

Chcesz aby internauci chętnie czytali Twoje materiały? / Fot. sqback/sxc.huByć może poświęcasz godziny na promocję swojego materiału. Możliwe jednak, że należysz do grupy, którą takie działania w ogóle nie obchodzą. Musisz zdawać sobie jednak sprawę z tego, że "promocja" odbywa się często niejako automatycznie. Jak?

Świat automatów


Wyobraź sobie, pojęczą sieć. Podobnie często nazywamy Internet. Cały ten twór każdego dnia przeczesują specjalne roboty. Czegoś szukają? Nie błąkają się przecież bez przerwy, czyż nie? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Zwykle ich "ofiarami" padają nowe treści zamieszczone w globalnej sieci. Jeżeli myślałeś, że wpisując wymyśloną przez siebie frazę w pole wyszukiwarki (np. Google), przeszukujesz w ułamki sekundy cały Internet, byłeś w błędzie. To właśnie roboty, pajączki przechadzają się po raczej każdej witrynie, którą znasz. Podobnie jest z Twoim nowym, właśnie napisanym artykułem.

Google News

Google News zbiera materiały informacyjne z wielu różnych serwisów, przygotowując internetową gazetę. / Fot. Google/Łukasz SzeremetaCiekawym elementem układanki jest serwis Google News. Przypomina on nieco tradycyjne gazety, które zapewne nieraz miałeś w ręku. Treści, podzielone na działy, dobierane są jednak w całości przez specjalnie utworzone algorytmy. W skrócie - to komputer decyduje o rozmieszczeniu danych materiałów. Trafienie na wysokie pozycje w Google News, często potrafi sprawić, że nasz licznik odsłon pójdzie sporo do góry.

Opisy i tagi

Te elementy wbrew pozorom niektórych, również mogą mieć wpływ na to, jak daleko dotrze nasz materiał. Opisy pozwalają robotom indeksującym "zrozumieć", co znajduje się np. na zdjęciu, a tagi odnaleźć podobne materiały w serwisie. Wypełniajmy więc te pola, ale oczywiście ze zdrowym rozsądkiem. Przede wszystkim starajmy się nie powtarzać wielokrotnie podobnej treści.

Powierzchnia zajmowana przez reklamy

Jakiś czas temu świat obiegła informacja, że wyszukiwarkowy gigant - Google, zaczął brać pod uwagę również to, jaką część witryny zajmują reklamy. Warto więc czasem przyjrzeć się również i tej kwestii - nie tylko dla algorytmów, ale przede wszystkim wygody czytelnika.

Czytaj dalej o niepozornych szczegółach, które mogą zmienić wszystko!-->


-> Profil autora na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (5):

Sortuj komentarze:

Bardzo dobry materiał, więcej przydałoby się takich tekstów o "surfowaniu"...

Komentarz został ukrytyrozwiń

@ŁS. No. Dobrze radzisz.A co radziłbyś mnie?Zobacz moje wypociny.Pozdrawiam.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Mała uwaga. W zajawce jest błąd ortograficzny. nie+zależnych łącznie

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo podoba mi się ten artykuł. Zwłaszcza ważna rada na końcu, że piszemy dla ludzi, nie dla odsłon. No ale żeby ci ludzie mogli w ogóle zauważyć materiał pośród miliardów bajtów... trzeba i o promocji trochę pamiętać. Super.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Artykuł wspaniały. Rzeczywiście, bardzo często chłam przebija się przez miliardy bitów informacji w automatach wyszukiwarek. Jestem jednak spokojny o końcowy wynik, wszak to człowiek w końcu jest ostatecznym odbiorcą informacji. Najlepszy nawet specjalista od marketingu internetowego nie wypromuje lichej treści materiału, tak aby zdobył jakąś prestiżową nagrodę. Plewy wcześniej czy później zostaną odsiane.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.