Facebook Google+ Twitter

Jak odsiewać ziarno od plew, czyli słówko o monitoringu mediów

Przeglądając strony internetowe przeróżnych firm, często znajdujemy na nich zakładkę "Media o nas". Czy zastanawialiście się, skąd firmy mają te informacje? Same je znajdują? A może zlecają to komuś? Na przykład firmą monitorującym media...

 / Fot. PolskapresseCodziennie w mediach publikowanych jest miliony informacji. Codziennie jesteśmy zalewani przez informacyjną papkę. Jak z tego wszystkiego wyłapać to, co dla nas jest istotne, ważne, potrzebne? Przecież zdecydowana większość informacji nie jest nam zupełnie do niczego potrzebna. Nikt w dzisiejszych czasach nie ma czasu na czytanie, słuchanie czy oglądanie wszystkiego, co się ukazuje w mediach. Nie ma na to czasu osoba prywatna, a tym bardziej przedsiębiorstwa czy instytucje. Jak więc odsiewać ziarno od plew? Zwykłemu człowiekowi pewnie wystarczy Google czy inna przeglądarka, jednak dla firm czy instytucji to stanowczo za mało. To przede wszystkim w odpowiedzi na ich potrzeby powstała branża monitoringu mediów - wyspecjalizowane firmy, które znajdą i przetworzą każdą istotną dla przedsiębiorstwa informację. W polskich realiach liczy się sześć firm monitorujących media (kolejność alfabetyczna): Eprasa.com, Instytut Monitorowania Mediów, NewsPoint, Newton Media, Press-Service Monitoring Mediów oraz WycinkiPrasowe.pl.

Czym jest monitoring mediów?

W tej kwestii najlepiej jest oddać głos osobom z branży monitoringu mediów. Wiceprezes Press-Service Monitoring Mediów, Sebastian Bykowski tak definiuje monitoring mediów: „Monitoring Mediów to cały wachlarz usług (przeglądy, newslettery, platformy, raporty, analizy i wiele innych) polegających na wyszukaniu, odpowiednim przetworzeniu i dostarczeniu informacji pochodzących z mediów do odbiorców, którzy tej informacji poszukują. Bardzo ważne jest to, aby materiały przygotowane w procesie monitoringu dokładnie odpowiadały zapotrzebowaniu informacyjnemu klienta, ponieważ nieumiejętnie przeprowadzony proces monitoringu może zakończyć się pominięciem istotnych informacji lub zarzuceniem odbiorcy setkami śmieciowych danych. Według Filipa Tomaszewskiego z Eprasa.com: "Monitoring mediów to usługa outsourcingowa polegająca na tworzeniu bazy danych o publikacjach prasowych i internetowych oraz o audycjach radiowych i telewizyjnych, dotyczących interesujących klienta tematów. Takim tematem może być np. nazwa firmy, nazwa produktu, kategoria produktu, branża itp." Gdy już wiemy, czym jest monitoring mediów, możemy zastanowić się nad potrzebą monitoringu mediów dla firm.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Bardzo dobry i przydatny dla nas dziennikarzy tekst. (5+)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.