Facebook Google+ Twitter

Jak odzyskać energię na wiosnę

Wiosna za oknem, śpiewają ptaki, ciężkie ubrania powoli idą w kąt, ale i tak nam ciężko... Tymczasem dzięki kliku sposobom można odzyskać siły witalne, równowagę i spokój ducha.



[/b]Jak poprawić trawienie?

1. Warto używać wielu przypraw (kardamon, imbir, pieprz ziołowy, majeranek, goździki, ziele angielskie itp.) Przyprawy poprawiają nie tylko smak, ale sprzyjają trawieniu.
2. Bardzo pożywne są rosoły, zwłaszcza na mieszanym mięsie (kurczak, indyk, wołowina).
3. Używamy bardzo mało soli (zatrzymuje wodę w organizmie).
4. Nie należy jeść na śniadanie jogurtów, zwłaszcza z surowym muesli, twarożków, kanapek z serem, a także sałatek. Lepsze są płatki owsiane, gryczane na wodzie z dodatkiem rodzynek, jabłka, banana (błonnik zawarty w produktach owsianych "wymiata" szkodliwe produkty przemiany materii).
5. Nie używamy mikrofali (promieniowanie emitowane przez kuchenki mikrofalowe jest szkodliwe dla komórek i systemu odpornościowego człowieka).
6. Wiosną unikamy mrożonek - są ciężkostrawne (jeśli już musimy, gotujmy je długo i z dodatkiem przypraw).
7. Jeśli mamy taką możliwość, kupujmy produkty od rolnika.
8. Jemy mało wędlin, ale dobrej jakości.
9. Na dobre trawienie pijmy herbatki ziołowe z koper włoski, imbir, kardamon, tymianek, rumianek, goździki.
10. Zielone warzywa: sałaty liściaste, brokuły, świeże zioła, kiełki, szpinak ( zawierają błonnik, który między innymi obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów).
11. Ograniczamy spożycie wędlin, mięsa, sera (zawierają cholesterol, co może powodować miażdżycę).
12. Unikamy słodyczy, ciastek, gazowanych napojów, soków (bo mają szkodliwy dla organizmu cukier).
13. Rzadko jemy surowe owoce, bo mogą powodować zatrucia, gdyż często leżą długo na półkach sklepowych, o poza sezonem transportowane są nawet tysiące kilometrów, więc muszą być pryskane chemicznie, by zachować świeżość (lepsze są pieczone, lub z kompotu).
14. Nie łączymy owoców z nabiałem (bo zostają zablokowane w żołądku i fermentują, owoce są trawione szybciej niż nabiał).

Ważne jest również to, byśmy jedli w spokoju, długo przeżuwając i przy ładnie nakrytym stole. Niewskazane jest popijanie przy posiłkach. Urozmaićmy też swoje posiłki (cieszmy się twórczą radością gotowania) i oczywiście zażywajmy ruchu na świeżym powietrzu, spacerów i gimnastyki. Muzyka, czy dobra komedia, będą również niebywale potrzebnym dla nas i miłym akcentem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Dużo dobrych rad, konkretnych. Bardzo dobrych. Plus:) pozdrawiam:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ograniczamy spożycie wędlin, mięsa, sera - to z czym jeść chleb :P Rozumiem, że można pić tylko wodę mineralną ;) Nie, dzięki, wolę jednak jeść i mieć dobry humor :D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja sobie obiecałam, ze będę wcześnie chodzić spać, jest 00:06 ja jeszcze piszę i siedzę przed komputerem, słodycze też lubię, ale nie muszę ich jeść. A ta herbatka i kawa pychota:) Pozdrawiam:))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja tez bez kawy żyć nie mogę, ale z resztą jest już o wiele lepiej:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetne przepisy na zdrowe życie! U mnie jednak zdecydowanie odpada głodówka i brak kawy po śniadaniu! Sen rzadko przychodzi przed 2,00, wypoczywam natomiast bardzo chętnie - może być z całą resztą! :)))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dzięki, proszę stosować, a z pewnością pomogą, sprawdziłam:)) Pozdrawiam:))

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • A E
  • 08.04.2009 18:02

wow, ile dobrych i - co najwazniejsze - konkretnych rad!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.