Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

24752 miejsce

Jak odzyskać energię na wiosnę

Wiosna za oknem, śpiewają ptaki, ciężkie ubrania powoli idą w kąt, ale i tak nam ciężko... Tymczasem dzięki kliku sposobom można odzyskać siły witalne, równowagę i spokój ducha.

Mamy wiosnę, przyroda budzi się do życia, wszystko wokół kwitnie, jest ciepło i słonecznie. My jednak o tej pięknej porze roku, często bywamy ospali, brak nam energii, jesteśmy ciągle zmęczeni, niektórzy mają też alergię na pojawiające się pyłki. Co zrobić, aby odzyskać siły witalne, radość i całkowicie się zregenerować?

O to kilka rad wartych do stosowania na co dzień:



1. Odpowiedni strój („na cebulkę”).
2. Okrycie głowy, zakrywanie pasa miednicy (by nie przeziębić tych wrażliwych części ciała).
3. Stopniowo zmieniamy pożywienie ( na lżejsze, by powoli przyzwyczaić organizm).
4. Oczyszczające głodówki (tylko wiosną można je robić, bo gdy budzimy się po zimie, wówczas jest to najlepszy czas, aby odświeżyć organizm, odtruć go z nazbieranych odpadów i rozpocząć rok z nowymi siłami). Przygotujmy się do głodówki tydzień wcześniej. Wtedy należy jeść więcej warzyw i owoców, całkowicie odstawić mięso, ograniczyć nabiał. Dwa dni przed "godziną zero" można jeść tylko surówki bardzo rozdrobnione. Nawet jednodniowa głodówka daje efekt oczyszczający, a trzy dni w zupełności wystarczy.
5. Umiarkowany wysiłek (nie przesadzamy z nadmiernym ruchem, nie forsujemy organizmu).
6. Dzień zacząć od ciepłej wody, nie kawy (kawa wypłukuje magnez z organizmu i wysusza śluzówkę, a woda nawilża i wypłukuje toksyny).
7. Odpoczynek - zalecane 20 minut leżenia, około 13:00 (wypoczywa wątroba).
8. Ostatni posiłek o 17:00-18:00 (niech żołądek odpoczywa w nocy).
9. Nie jemy na kolację surówek, chleba pszennego, kwaśnych zup, serów, aby nie zakwaszać organizmu.
10. Relaks: kąpiel, dobra komedia, spacer, masaże (dla przyjemności).
11. Świeże powietrze - wietrzenie domu, miejsca pracy.
12. Przerwy w pracy (odejście od komputera).
13. Odpowiednia ilość snu (wcześnie się kładziemy spać, nie o północy, czy później, trzeba dobrze się wyspać, by obudzić z wielkim zapasem nowej energii.
14. Słońce (unikając promieni słonecznych możemy zachorować na osteoporozę i bóle mięśniowe, a promieniowanie słoneczne odgrywają korzystną rolę w regulacji wielu funkcji organizmu, przede wszystkim przemiany wapnia).

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

Dużo dobrych rad, konkretnych. Bardzo dobrych. Plus:) pozdrawiam:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ograniczamy spożycie wędlin, mięsa, sera - to z czym jeść chleb :P Rozumiem, że można pić tylko wodę mineralną ;) Nie, dzięki, wolę jednak jeść i mieć dobry humor :D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja sobie obiecałam, ze będę wcześnie chodzić spać, jest 00:06 ja jeszcze piszę i siedzę przed komputerem, słodycze też lubię, ale nie muszę ich jeść. A ta herbatka i kawa pychota:) Pozdrawiam:))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ja tez bez kawy żyć nie mogę, ale z resztą jest już o wiele lepiej:)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Świetne przepisy na zdrowe życie! U mnie jednak zdecydowanie odpada głodówka i brak kawy po śniadaniu! Sen rzadko przychodzi przed 2,00, wypoczywam natomiast bardzo chętnie - może być z całą resztą! :)))

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dzięki, proszę stosować, a z pewnością pomogą, sprawdziłam:)) Pozdrawiam:))

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • A E
  • 08.04.2009 18:02

wow, ile dobrych i - co najwazniejsze - konkretnych rad!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.