Facebook Google+ Twitter

Jak polskie produkty podbijają unijny rynek

  • Źródło: Dziennik Łódzki
  • Data dodania: 2006-08-16 10:39

Boom eksportowy przeżywają firmy z woj. łódzkiego. Pasztety i dżemy podbijają Londyn, plastikowe okna robią furorę we Francji, a płytki ceramiczne kryją ściany i podłogi w stolicy Kazachstanu.

Hanna Zdanowska, dyrektor Łódzkiej Izby Handlowo–Przemysłowej, mówi, że w naszym województwie najpopularniejszym towarem eksportowym jest żywność. – Za granicę wysyłamy mięso, warzywa, przetwory i mleko, ale także materiały budowlane, zwłaszcza płytki ceramiczne oraz plastikowe okna.




Kochają polskie gołąbki


Eksport wyrobów firmy Pamapol z Ruśca wzrósł w ostatnim roku o 300 procent. – Największym powodzeniem na Wyspach Brytyjskich cieszą się nasze flaczki i gołąbki w półlitrowych słoikach – mówi Marcin Anaszewicz z Pamapolu, producenta konserw, mrożonek i dań gotowych.

Agros Nova, produkująca soki Tarczyn, Fortuna i Pysio w Zduńskiej Woli oraz dżemy i sosy w Łowiczu, zwiększyła eksport do Wielkiej Brytanii o 70 procent.

Rodzinna firma Hektor z Działoszyna zawojowała państwa tzw. starej Unii ogórkami konserwowymi. – Teraz wysyłamy na Zachód także groszek konserwowy, kukurydzę i sałatki warzywne – mówi Mariusz Mazurek, współwłaściciel działoszyńskiego przedsiębiorstwa.

Plastikowe okna robią furrorę

– W ciągu roku podwoiliśmy eksport - potwierdza Paweł Tysiak z łódzkiej firmy Petecki, produkującej okna.

Tony płytek ceramicznych z naszych firm jadą do Kazachstanu, który buduje od podstaw nową stolicę. – To dla nas bardzo ważny, coraz chłonniejszy rynek – uważa Elżbieta Kwiecińska z Opoczna SA.

Andrzej Bilakiewicz z Ceramiki Tubądzin prognozuje, że dobra koniunktura w tym kraju jeszcze długo potrwa. – Żyjąc z eksportu do Kazachstanu, spokojnie dotrwam do emerytury – mówi.

Produkty dobrej jakości

Według Hanny Zdanowskiej, eksport wyrobów naszych firm rośnie błyskawicznie m.in. z powodu dobrej jakości towarów przy konkurencyjnych cenach. – Poza tym kilkaset tysięcy Polaków pracujących za granicą najchętniej kupuje rodzime produkty – twierdzi.

Z danych Ministerstwa Gospodarki wynika, że wartość eksportu polskich firm w pierwszych pięciu miesiącach tego roku wyniosła 36 mld euro, o 6 mld więcej niż rok wcześniej. Nikt nie prowadzi takich statystyk, dotyczących województwa łódzkiego, ale też nie ma wątpliwości, że byłyby imponujące.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Michael Celejewski
  • Michael Celejewski
  • 02.01.2011 12:44

Jakie polskie produkty obecnie na starcie 2011 r. zasluguja na miano szlagieru eksportowego do UE?
michacel2@yahoo.de

Komentarz został ukrytyrozwiń
Michael Celejewski
  • Michael Celejewski
  • 02.01.2011 12:43

Jakie polskie produkty obecnie na starcie 2011 r. zasluguja na miano szlagieru eksportowego do UE?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.