Facebook Google+ Twitter

Jak polubić swoją pracę?

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2013-08-23 01:26

Praca, to jeden z etapów życia niemalże każdej osoby na Świecie. Dla niektórych okres ten może być ciężką harówką, zarówno psychiczna jak i fizyczną. Dla innych świetnym sposobem na spełnianie się. Co jeśli jesteśmy w pierwszej grupie?

Od wyboru pracy zależy w dużej mierze nasze życie, nie tylko finansowe ale także psychiczne. Wiele osób dopiero po pewnym czasie przepracowanym na danym stawisku odczuwa tak zwane ‘wypalenie się’ Szukając rozwiązania swojego problemu często zmieniają pracę co w efekcie może wiązać się z problemami finansowymi. Ponadto często nowe miejsce zarobku po pewnym czasie przestaje być atrakcyjne dla nas i problem zaczyna się od nowa.

Jak cieszyć się pracą przez całe życie?

Istnieje wiele porad dotyczących polubienia własnej pracy, oto kilka z nich:

Diagnoza – brzmi groźnie a tak na prawdę chodzi o to by zlokalizować źródło problemu. Przyczyny przez którą nie mamy motywacji, wstajemy zmęczenie i z niechęcią idziemy do pracy.
Dobrym sposobem będzie wypisanie na kartce wszystkich wad naszej pracy.

• ‘Daj się porwać’ – oczywiście nie do słownie, chodzi przede wszystkim o zainteresowanie się własnym zawodem, mimo tego iż wydawać się on może nudny, ‘bez sensu’ to warto spróbować znaleźć w nim rzeczy które nas zafascynują. Może to być chociażby zmienna sytuacja firmy w której pracujemy na giełdzie. Pracując w firmie, mamy większą szansę na zarabianie na kupowaniu i sprzedawaniu akcji.

Spełniaj się – nie pozwól aby nuda wkradła się w twoje życie zawodowe. Podejmuj się nowych, często wymagających i trudnych zadań, ponieważ to właśnie wykonanie tych zadań sprawia nam największą radość. To właśnie te zadania sprawiają że zyskujesz nowe umiejętności.

Poproś o ocenę – rzetelna ocena twojej pracy sprawi iż poczujesz własny wkład w losy firmy. Ponadto rozmowa o efektach twojej pracy z przełożonym buduje dobrą atmosferę. Nie skrywaj swoich emocji, pomysłów, w zamian za to otrzymasz poczucie swobody, oraz lekkości pracy.

Dbaj o komfort pracy – zwróć uwagę na szczegóły, często poprawienie takich szczegółów jak ułożenie teczki, wygoda krzesła na którym siedzimy, czy też zapach ubrań mogą mieć ogromny wpływ na jakość orz nastawienie do wykonywanych przez nas czynności. Pamiętajmy że diabeł tkwi w szczegółach. Nie pozwólmy aby kurz zgromadzony na biurku, ból pleców spowodowany nie wygodnym siedzeniem powodował niechęć do wykonywanych przez nas zadań.

Bo najważniejsze są marzenia – Nic nie może być lepszym motywatorem niż marzenia. To one sprawiają że poświęcamy się czemuś z wielkim zaangażowaniem i pasją. Pamiętajmy o tym aby wyznaczać sobie cele, nie tylko małe i łatwe do osiągnięcia ale także odległe, wyjątkowe. Świetnym celem może być zamiar odłożenia nie wielkiej sumie z ewentualnej premii, wykonanie zadań dodatkowych które pozwolą nam zarobić pieniądze, które będziemy mogli przeznaczyć na przykład na wakacje dla naszej rodziny.

Warto zmienić swoje nastawienie, bo może ono odmienić nasze życie. Pamiętajmy, że dobra praca to taka praca w której czujemy się dobrze, komfortowo. Do której chodzimy z chęcią. To praca dzięki której spełniamy się i osiągamy nasze marzenia.

Maciej Żebrowski Liderpracy.pl
(Maciej Żebrowski)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.